Vem.är eg Josef Stalin?

Historie intressenter vem är eg Josef Stalin?
Är han personen den som historie böckerna skriver om?

Läser att hans riktiga namn är Yakov iosifovich Dzhugashvilli där efternamnet betyder " judens son" .
Var han judisk ?

När du säger det, det vore ett jättebra förslag med folkbildande artiklar om historiska personer.

Första gången jag läste att Dzhugashvili skulle betyda ‘Judens son’ så blev jag intresserad - Det hade ju satt en hel del historiska händelser i ett annat perspektiv! Men nej, det verkar inte betyda det och det finns mig veterligen inga bevis för att han skulle ha något judiskt påbrå överhuvudtaget.

Tvärtom om förstår jag det som att Stalin var en motkraft till den judiska revolutionen, tur detta för sovjet republiken, då jag tvivlar att det annars kunnat bestå någon längre tid eller frambringa något effektivt motstånd i kriget som kom. Men för den delen var Stalin knappast någon bra människa eller upplyst antisemit, det var mer tillfällets nödvändighet. Och även om Stalin kuvat det judiska inflytandet under sitt styre, så framhärdade han fortfarande ett i grunden judiskt projekt ämnat att råna icke-judar på makt och tillgångar.

Josef Stalins riktiga namn är : Iosif Vissarionovitj Dzjugasjvili.
Han har också judisk härstamning.
Boljevik Revolutionen gjordes av judiska affärsmän på wallsteet. Läs böckerna av Antony Sutton ( trilogi )

1 gillning