Vad vill användarna ha för kategorier på forumet?

Nya kategorier på forumet skulle kunna vara “Nationellt bibliotek” och “Pdf-tidningar”.
Två nya forum där vi kan dela med oss av nationella böcker och vetenskapliga- och tekniktidningar.

I nuläget kan inte pdf laddas upp, men diskussioner om intressanta böcker och tidningar kan göras.

4 gillningar

Av juridiska skäl gäller det att vara lite försiktig med delande av böcker/tidningar som kan vara upphovsrättsskyddade. Annars håller jag med om att böcker bör kunna diskuteras på forumet. Vi får se hur aktiviteten tar sig här. Om forumet växer på bra finns det säkert utrymme för en egen kategori för trådar om böcker. Tills vidare går det bra att starta trådar om böcker i de befintliga kategorierna som är rätt breda.

Jag ändrar också den här tråden till en tråd om allmän diskussion om vilka kategorier användare vill se på forumet då det är något vi som administrerar forumet behöver bilda oss en uppfattning om.

Träning/hälsa eller egentligen självförbättring överhuvudtaget.

3 gillningar

en kategori kan vara historia :nerd_face:

5 gillningar

Självhushållning och prepping

5 gillningar

Träning och hälsa, tycker jag vore ett väldigt bra och intressant ämne, hur tränar man bäst, renast och nyttigt, lyfta skrot eller springa och kroppsövningar såsom burpees tex, vad bör man äta för att hålla sig själv frisk och skonsam mot naturen, likaså vad borde vi absolut inte äta. En tanke bara.

4 gillningar

Det där är helt klart en bra kandidat till att bli nästa tillägg till forumet. Inte omöjligt att jag sätter upp det redan nästa vecka om resten av administrationen håller med om det.

5 gillningar

IT-säkerhet /dator/mobiltelefon : Där vi lär oss om allt som har med IT-säkerhet att göra.

Friluftsliv: Där vi kan prata om fiske, vandring, etc.

Djur och natur : Där vi kan hjälpa varandra om lite mer om olika djurarter. Husdjur eller vilda djur. Men även olika träd, växter etc.

Resor: Där vi kan tipsa om trevliga utflyktsmål utrikes.

Smultronställen: Där vi kan tipsa om trevliga utflyktsmål inrikes. Allt från trevliga gamla caféer till trevliga vandringsleder.

Mat och dryck: Matkultur är den bästa kulturen. Enligt mig. Men här kan diskuteras allt från köttbullar till franskt vin.

Träning och kost: Ja det säger det mesta.

Musik: Ja musik är underbart.

Film och serier: Diskutera bra filmer och serier som kan vara sevärda. Även om man helst ska tillbringa så lite tid som möjligt framför teven och dator. Sen kanske man även kan prata om illegala streaming länkar? Hoppas liksom att ingen har Netflix eller liknande. Gratis är gott.

Böcker och skrifter : Ja läsa eller höra en bok kan vara bra för hjärnan och kunskapen. Allt, politik, matematik, geografi.

15 gillningar

Röstar för förslagen @Maximilian nämnde!

3 gillningar

Tack.
Listan kan göras super lång.
Det finns så mycket man vill lära ut eller lära sig i olika ämnen.
Politik, fotografering, fiske, prepping, historia, kemi.
Kanske även saker som har med tillverkning att göra, tälja, göra 3d modeller, bygga hönshus eller tillverkar en fin eldstad till lantstället.

Jag vet att dom flesta här inne har svar på det mesta samt är mer seriösa i sina svar än byfånarna på Flashback.

Så jag ser en ljus framtid för denna app/forum och hoppas på fler intressanta forumsdelar där vi kan diskutera och lära varandra om allt möjligt.

Köp/Sälj-annonser eller åtminstone ett sätt för köpare och säljare att hitta varandra utan att lägga upp direkta annonser. Kategtorier typ “Närodlat”, “Hantverk”, “Fröer och sticklingtar” eller “Husdjur”.

3 gillningar

En kategori liknande det du beskriver finns redan men är just nu bara tillgänglig för användare som fått sina identiteter bekräftade och bedöms som pålitliga, eftersom sådan verksamhet innefattar att utväxla adresser och andra privata uppgifter.

4 gillningar

Som vissa nämnde tidigare så är ju it/mobilsäkerhet och träning/vildmark två ämnen som är viktiga för den nationella oppositionen att diskutera kring och utbyta idéer.

5 gillningar

väldigt bra ide
nationellt material kan också säljas mellan varandra
bara fantasin sätter gränser

1 gillning

Nu finns det en forumkategori där man kan diskutera träning och hälsa: Bellum - Nordfront forum

Det var nog det som flest personer efterfrågade, så vi börjar i den änden och fyller på med fler kategorier om det blir bra med aktivitet i den nya kategorin.

1 gillning

Förutom tidigare nämnda förslag så vore en “andlig”/religiös/filosofisk avdelning något.

En kultursektor med underkategorier som musik, film, konst osv.

5 gillningar

Som en förlängning av Kultirbunkern skulle jagt vilja lägga de kategorierna under.

Anime, manga och lite såna grejer.

2 gillningar

(animebild borttagen av admins och ersatt)
(ni kan diskutera anime om ni vill men den tidigare bilden var totalt cringe)
stop watching anime

baserat