Läs hela artikeln på Nordfront: Ungern betalar rysk energi med rubel
Ser inget alternativ • Detta på grund av hur infrastrukturen ser ut.
Det har Ungern hela tiden hävdat. Det blir fler som får krypa till korset.
Ja. Europa är splittrat. Eller rättare sagt, det kommer snart visa sig exakt hur det står till med enigheten i Europa. Det här kriget kommer få konsekvenser vi ännu bara kan ana. Vänta några månader och se när folk börjar få ont om mat i diverse länder runt om i världen. Vi har en “perfekt storm” på gång.
Helt plötsligt är jag inte uttråkad längre. Nu börjar det hända saker på allvar för första gången på flera årtionden.
Jag delar din syn på kommande storm, men det blir ingen orkan som ger folken en chans att utveckla nationerna mot friheten utan att dagens globala makthavare ingriper. Människan har inte förändrats speciellt mycket sedan dess tillkomst. Människan reagerar fortfarande när fara nalkas. Dock är första instinkten vid stor fara att springa och gömma sig. Att försvara sig är ett övervägande beroende på styrkan i den analkande faran.
Jag vill direkt säga att några svar på nedanstående rader har jag inte. Om någon tror att jag redan gett upp och lägger mig platt på rygg, då tror någon fel. Jag kämpar med det jag kan, upplysning, upplysning och åter upplysning i alla dess former och inte bara vid tangentbordet.
Med dagen sofistikerade medel att förtycka en hel befolkning visar stater som Kina hur effektivt det går att förtrycka alla sina undersåtar. Man kan ju undra varför inga normala kineser går man ur huse för att revoltera? Svaret på det är att myndigheterna inte drar sig för att skjuta alla som inte lyder regimens restriktioner. Det finns dessutom mängder med regimanställda som saknar all normal empati och moral.
Det finns samma slags människor i vår del av världen, ja även i Sverige, det såg vi under den s.k. pandemin. Folk jagade och schikanerade de som inte ville få i sig giftet från sprutorna. Vissa skrek sig hesa om interneringar och fängelse för vaxxvägrarna. Samma människor skulle inte dra sig för att skjuta sina egna landsmän om de fick lov för myndigheterna. Men inte skulle det få folk att reagera med revolution, icke sa nicke. Kom ihåg att alla revolutioner hitills i historien varit orkestrerade av eller stöttade av oerhört rika kretsar. De här “rika kretsarna” sätter inte igång en revolution av altruistiska skäl till en viss befolkning, ack nej. De sluga typerna med näsa för pengar ser i varje revolution ytterligare chanser att berika sig oavsett “revolutionens” offer.
Därför anser jag att pratet om att “nu kommer snart det perfekta tillfället för oss att ena folket och ta makten”, är inget annat än att drömma om ett tillfälle som aldrig blir bra nog. Det enda som gäller är att på alla möjliga sätt stoppa vansinnet NU. Det EU förbereder tillsammans med övriga globalisteliten är att forma världen precis enligt den kinesiska metoden. När den situationen väl är på plats kommer världens folk att bete sig exakt som invånarna i Shanghai.
Det fordras skarpa hjärnor och ledare (för folk måste och vill ledas) vilka dessutom är bra talare med känslor och förmåga att ena ett folk. Det är också viktigt att kommande ledare har turen med sig. Men var hittar man sådana, det lär ju bara födas en dylik vart tusende år. Sen måste vi lära oss av historien. Hur skall vi undvika ödet som Tyskland erfor, att de sluga fick majoriteten av världens ledare att angripa den tyska nationen. Den senare frågan är nog den viktigaste att planera för, givetvis inte offentligt.
Det är enligt min mening inte lämplig att sprida defaitism . Ger modlöshet och uppgivelse. I vår situation är kampandan med förhoppning väldigt viktig. Kunde se på Sven Olov Lindholm hur defaitism påverkade honom. NMR har förhoppning och glädje och det ger framåtanda med kampvilja. Så länge den finns kommer ljusningen i alla fall, en TRIUMF blev ju 1933 så varför skulle den utebli för evigt? ,
Jag förstår vad du menar. Samtidigt kan det vara bra att förbereda sig på en situation som kommer vara helt annorlunda någonting som någon av oss har upplevt.
Vi har ett storkrig i Europa som troligtvis inte tar slut innan 9 maj. Ovanpå det har vi missväxt och torka i flera länder som förstört skördar osv. Dessutom är olja och gas dyrare än någonsin. Osv osv…
Det är inte bättre flygblad eller fler torgmöten vi behöver fokusera på just nu tror jag.
Vera, jag tror mig veta att Du vet att defatism är det sista jag vill sprida. Men det är inte detsamma som att upplysa om den formidabla fiende vi skall besegra och som vi kommer att besegra. Vad jag inte vill säga, att allt blir en dans på rosor.