Tyskland beslagtar ryska gasjättens tillgångar

Läs hela artikeln på Nordfront: Tyskland beslagtar ryska gasjättens tillgångar

Förstatligar Gazproms tillgångar i Tyskland • Vill inte att Ryssland har inflytande över landets energiförsörjning.

Oförskämt !!! Om jag varit rysk president skulle jag bli " skogstokig" …

Jag hoppas på vedergällning från rysk sida, men det verkar som de knappt klarar av Ukraina så det kanske inte blir något. Annars vore ett par taktiska kärnvapen på sin plats snart.

Ryssland gör det mesta på helt fel sätt tycker jag. Det verkar bli total pannkaka det här, men jag hoppas att jag har fel.

Fattar inte riktigt vad det skulle göra för skillnad… Gasen kommer väl från Ryssland eller?? De kan ju inte på fullt allvar tro att Ryssland kommer leverera gas via Gazprom i Tyskland om Tyskland har stulit företaget… Vad har de förstatligat f.ö. rent praktiskt? Ett gäng lokaler o anställda?
Kan jag också starta ett företag o kalla det för Gazprom o sen få gratis gas från Ryssland om det är enda som krävs :sweat_smile:

Lite sent svar, men har det inte med att det hela tiden finns flera tusentals kubikmeter gas i rören hela tiden, för att det ska minska risken för diverse olyckor och istället ha ett konstant tryck.

Det finns i vilket fall en hel del gas i rören som de i vilket fall kan plocka på sig utan att Ryssland kan göra något åt det (vet inte huruvida de satte denna plan i rullning?)

Civila människor skall alltså utplånas p g a giriga individer som oftast tillhör parasitrasen? Fast i o f, du vill ju att majoriteten av hela världens befolkning ska dö ut. Visserligen är vi gravt överbefolkade så någon sjukdom som kan minska människoantalet vore enbart positivt (framförallt svarta då de är orsaken till problemet). Vi borde sluta ge dessa bidrag, förnödenheter, medicin, de klarar ändå inte leva som vanligt sunt folk. Då kanske ett barn av 12 överlever, som förr, istället för 12 barn som överlever och inom en generation blir över 100.

Däremot antar jag att du inte tänker ställa dig på den sida som bör försvinna? I sådana fall är det lite hyckleri från dig, inte för att jag uppmanar dig till att begå självmord men utan som kritik gentemot ditt resonemang.

Nej. Taktiska kärnvapen används mot militära mål.

Ja. Verkar som du tycker likadant. :wink::+1:

Ok, då förstår jag. Trodde du pratade om kärnvapen mot mjuka mål också. Däremot att hålla på att vara positiv till kärnvapenanfall är bara vidrigt då sådant bör undvikas helt och hållet då ingen vinner på det, det skapar enbart stort lidande för befolkningen men även för djur som lever där och miljön.

Däremot är det ganska osmakligt hur du titt som tätt uttrycker dig, men även verkar njuta över när vita människor lider. Visserligen förtjänar vi det då vi själva har satt oss i denna situation och vi alla bär ett ansvar för det till en viss del, men däremot att ständigt vara positiv till vår destruktion är enbart impertinent och påminner om ett liknande beteende som judarna har gentemot oss.

Kanske något värt att tänka på.

Jag håller med. Det är väldigt tragiskt hur mycket vi människor förstör i världen, inte bara genom krig utan även i fredstid på olika sätt.

Jag respekterar att du faktiskt är ärlig och håller med om vissa saker. Du får också gärna kritisera mitt sätt att uttrycka mig. Det är möjligt att jag uttrycker mig på ett sätt som de flesta bara skulle tänka, men aldrig öppet säga, eller så uttrycker jag mig lite otydligt så att folk en aning missuppfattar vad jag vill ha sagt.

Vad gäller vår destruktion så är den ju inget jag önskar. Tvärtom påtalar jag ofta att jag ser möjligheter att säkra en framtid för vårt folk om vi gör rätt och det är mycket möjligt att våra möjligheter att segra är större ju “sämre” situationen blir…om du förstår vad jag menar? Jag ser inget negativt med en systemkollaps. Jag ser bara en bättre chans att säkra folkets överlevnad.

Om du däremot har problem med att jag vill se våra fiender dö, ja då har vi helt enkelt inte mycket mer att diskutera. Tycker du att det är obehagligt att höra om hur illa det kan gå för Europa under tiden som kommer, ja då får du nog ta att vänja dig för det här kommer troligtvis inte att bli någon rolig tid för européerna.

1 gillning

Det är nog främst för att du verkar väldigt skadeglad när det kommer till vitas eventuella undergång, i alla fall får jag den uppfattningen.

Då är det enbart att jag missuppfattar dig på sättet du uttrycker dig på, inget illa menat eller så.

Jodå, jag kan förstå att man vill se ens fiender gå under, det har jag inga problem med. Jag förstod vilken väg vi var på väg att gå för tiotals år sedan. Har hunnit förbereda mig mentalt, men däremot jobbigt för alla som inte vill inse, dessa kommer få sig en kalldusch och ett jobbigt uppvaknande.