TV-serien Raskens från 1976

Läs hela artikeln på Nordfront: https://nordfront.se/tv-serien-raskens-fran-1976

Nordfront tipsar om Wilhelm Mobergs filmatiserade bok Raskens • Raskens visar upp det hårda livet för svenskarna under 1850-talets Småland.

Intressant. Visste inte att den var filmatiserad. Snart kollat klart på Utvandrarna, vilket är ett tips från min sida. Men du kanske kommer tipsa om den framöver :+1:

Det är väldigt bra att det finns intresse för historia, för det är de byggstenar som bygger framtiden kan man i sanning säga. Brukar ofta tjata om sionismens slughet och hänvisa till äldre skrifter som ofta är lite kryptiska. Men idag behöver man knappt tänka själv, det syns ju via världens vaccin-diktatur vilka det är som styr och vad de tänker om folk av annan grad än de utvalda. Sions vises protokoll är kanske lite kryptisk men länkar ändå till den: Sions-vises-protokoll.pdf (nordfront.se) Det vita folket tycks inte stå högt i kurs av de sluga styrande är väl ganska klart eller…

Jag kommer inte hinna titta på Utvandrarna, men det var en av filmerna jag vart nyfiken på. En annan film som jag också är intresserad av men som jag inte titat på är Pelle erövraren.

1 gillning

En mycket bra roman och en mycket bra TV-serie. :ok_hand:

Min farfar föddes i ett soldat-torp i Hälsingland år 1899.

Nämen Raskens och Utvandrarna är ju rasistiska! Inte en enda svarthudad person med som skådespelare. Ingen arab heller . TV-serierna bör ju stoppas. Ser fram emot en ny Raskens där huvudpersonen är svart och har en massa krullhåriga,svarta ungar och tre svarta fruar.
Samma med Utvandrara och Saltkråkans Tjorven och farbror Melker; minst 50 % svarta och arabiska skådespelare.

Nämen Raskens och Utvandrarna är ju rasistiska! Inte en enda svarthudad person med som skådespelare. Ingen arab heller . TV-serierna bör ju stoppas. Ser fram emot en ny Raskens där huvudpersonen är svart och har en massa krullhåriga,svarta ungar och tre svarta fruar.
Samma med Utvandrara och Saltkråkans Tjorven och farbror Melker; minst 50 % svarta och arabiska skådespelare.