Turkiet-fadäsen ett bevis på otrolig arrogans och inkompetens

Läs hela artikeln på Nordfront: Turkiet-fadäsen ett bevis på otrolig arrogans och inkompetens

Våra “ledare” saknar helt förmåga att hantera den nya multipolära världen • Vaknar inte väst upp till verkligheten kommer man att gå under, skriver Simon Holmqvist.

1 gillning

Sverige har inget att vinna på att vara slav under NATO-flagg och dess kärnvapen. Men vårt land styrs av yrkespolitiker som bara ser till sig själva och sina feta lönekuvert och löften om eventuellt kommande fina banktjänster. Det finns ingen av landets politiker som var med och beslutade om vapenleveranser till Ukraina, och om sedan aktivt verkat för en Nato-anslutning som bryr sig det minsta om demokrati i form av folkstyre och det bästa för landets befolkning. De är bara ett gäng hycklare allihopa som skulle utvisas direkt ,om möjligt tillsammans med det klientel av bankirer i bakgrunden som verkligen styr. Turkiets president har visat på viss djärvhet och mod. Men som en bilhandlare i något sammanhang sade en gång i tiden. - Alla har sitt pris, allt på denna jord går att köpa med rätt metod och väl avvägd mängd pengar. Därför kan Sveriges feministpolitiker fnittra och ändå vara kaxiga, då de sluga säkert redan har köpt Turkiets ledning bakom presidenten.

1 gillning

Mycket bra skrivet. Sverige och Finland är praktexempel på två länder som är helt vilse i den nya multipolära värld som skapas. Två naiva kvinnor som blir skrämda av ett krig de inte klarar av att analysera på rätt sätt. I ren panik över att Ryssland har mage att företräda sina egna intressen ska vi nu gå med i en misslyckad krigsallians. Men inte ens i NATO lyckas USA ha koppel på alla medlemmar längre. Turkiet kanske vaknat upp om man nu håller fast vid att neka Sverige medlemskap. Då sprider sig paniken ännu mer hos våra hysteriska företrädare. Ann Lindes desperata utskällning av Turkiets utrikesminister om feministisk utrikespolitik låter verkligen skrattretande. Och Magdalena Andersson vågar inte ens åka till Turkiet och träffa Erdogan. Hon vill leva kvar i den liberala bubblan medan världen runt omkring går i en annan riktning.
Hade vi haft smarta ledare hade vi naturligtvis försökt förbättra våra relationer med Ryssland och Kina och vågat erkänna hur förödande den liberala världsordningen har varit för vårat folk.

1 gillning

Har alltid hävdat att “kärringar” (Menar inga riktiga kvinnor) , både av mans- och hon-kön ska hållas bortom all sorts makt överhuvudtaget. Livsfarligt att den typen av individer får styra och ställa genom känslor. De är ofta dessutom lättkränkta vid kritik och handlar då som småflickor i mellanstadiet. Som du skriver Simon, man kan inte tro det är sant, så ofattbart som dessa kärringar har handlat och uppträtt.

1 gillning

Listan på sosse kärringar, som är riktiga stolpskott, är väl hur lång som helst.
Jag tycker det vore bra om vi inte gick med i NATO. Tyvärr så tror jag att det är judar som bestäm att vi
ska gå med. Och jag tycker det är skrämmande hur ofta dom får som dom vil.
Vi borde satsa på Norden, vi måste samarbeta mer inom Norden och inte stänga gränsen helt men för 3:e värden.

1 gillning

Är det så illa det är ställt med det svenska folket att vi låter ett gäng näsor bestämma över oss?

I så fall undrar jag om det inte vore bättre att vi dog ut snarast möjligt. Det vore mindre pinsamt med en snabb död än en långsam process där hela världen skrattar åt oss.

2 gillningar

Jag håller med om att statsministrarna fnittrade som två skolflickor. Huvudet på spiken