Tjetjeniens ledare: "Ryssland borde annektera Ukraina"

Läs hela artikeln på Nordfront: Tjetjeniens ledare: "Ryssland borde annektera Ukraina"

Redo att leda tjetjensk invasion av Ukraina • “Om jag hade anförtrotts detta hade jag löst det för länge sedan.”

Jag tror att Kadyrov har helt rätt. Ryssland har hela tiden sen kommunismens fall i Europa 1989-90 bara blivit lurade av USA.

1989 hade Sovjetunionen 300 000 soldater i dåvarande DDR. Den sovjetiske ledaren Michail Gorbatjov slöt ett avtal med sin amerikanske motpart Ronald Reagan att om NATO inte utvidgas åt öster så kommer Sovjet att dra sig tillbaka från DDR.

Sovjetunionen lämnade DDR men USA struntade i avtalet och nästa USA-president Bill Clinton fortsatte NATO´s utvidgning åt öster.

Om inte Ryssland sätter ner foten ordentligt nu så marscherar snart NATO på Röda Torget.

Jag tror att om Ryssland skulle annektera Ukraina så skulle NATO inte våga svara med annat än högljutt gnäll i judemedian och utökade sanktioner mot Ryssland.

Att svara militärt skulle vara förödande för USA som ligger militärteknologiskt långt under Ryssland. Vid ett eventuellt krig mellan USA och Ryssland skulle Kina ställa sig på Rysslands sida och tredje världskriget skulle vara ett faktum.

Stora delar av världen sitter med olösta, frysta konflikter sen första och andra världskriget som många länder skulle ta tillfället att försöka lösa vid ett nytt världskrig/storkrig.

Tvivlar på att det kommer hända, både Ryssland och USA är marionetter åt samma filur som har krokig näsa. Känns som ett väldigt skådespeleri.