Läs hela artikeln på Nordfront: Stor framgång för Le Pen i parlamentsval
President Macron utan majoritet • Valresultatet nästintill färdigt.
Glädjande att folk fattar vad som är farligt!
Folk är hjärndöda. Väljarna hade kunnat rösta på Le Pen i båda valen. Jag blir illamående över hur dumma folk faktiskt är.
Undrar över om rösträknardatorerna inte funkade den här gången för Schwabs lille gosse som tror sig vara kung i landet. Över 53% valde att inte rösta. Det är många som i varje val i Frankrike inte röstar. Detta kommer sig av, enligt politiska kommentatorer, att 55 procent av det franska folket röstade nej till EU genom att lämna unionen, men politikerna körde över folkets vilja och fortsatte med EU. Sedan dess säger många, det spelar ingen roll vad vi röstar på, det blir ändå ingen förändring. Jag undrar över denna tankegång som är lika vanlig i vårt land. Vad är det för fel på folk som inte reagerar längre? Att demokratin av idag bara är en kuliss för de lättlurade (majoriteten) vet vi dissidenter om, men varför vill inte fler lyfta på draperiet för att se vad som döljer sig bakom det skimrande glänsande skynket? För ca 200 år sedan blev det tjopp tjopp för sådana politiska ledare vi har idag.
Röstar gör jag alltjämt, men det är lätt att känna uppgivenhet kring saken. Tänker dock att det kostar mig inte så mycket att skriva lite på en lapp och lägga denna i ett kuvert, skillnad eller ej. Gissar att de allra flesta behöriga i Sverige går till urnorna troget när det är dags.
Ja. Fransmännen hade möjlighet att rösta på pappa Le Pen redan för 40 år sen, men européerna verkar ha bestämt sig för att begå självmord. Inte bara i Frankrike naturligtvis…