SB live: Om kriget med Putin kommer SWISH: 0702518079

Läs hela artikeln på Nordfront: SB live: Om kriget med Putin kommer SWISH: 0702518079

Allt om Ukraina, Putin, drönare och Gotland • Missa inte Bothnias stora krigshetsarspecial.

Vi måste få ordentlig information HUR VI skall förhålla oss i en ev. allvarlig situation? Neutral, ryssvänlig - att gynna NATO är väl helt uteslutet? Försiktighet, misstänksam eller vad?

Jag hoppas på fullskaligt krig med samtliga stormakter inblandade.

Nej, jag gillar inte att se människor dö. Nej, jag hatar inte Ukraina eller något annat land. Nej, jag hatar inte andra folk. Osv…

Den enda anledningen till att jag hoppas på krig är att det i så fall förhoppningsvis kan skapa en situation som är bättre för oss. En situation som skapar förutsättningar för oss att säkra en framtid för vårt folk. Allt som skakar om den rådande världsordningen är positivt. Ingenting kan bli sämre än den nu rådande situationen sett till det svenska folkets möjligheter att överleva.

Jag är för kriget av realpolitiska skäl.

Om det blir krig är det sämsta alternativet att USA vinner en snabb seger. Alltså, död åt USA! Därmed inte sagt att jag tror att Ryssland eller någon annan bekymrar sig över det svenska folkets framtid.

Sionismen har väl lärt oss nationella vad de sluga har för plan med denna värld. Nog vet vi spelet bakom det hela och känner igen mönster från förr. Den internationella klicken, som en av världens stora säkert skulle ha sagt. Men även insiktsfulla män har blivit till brickor i det sionistiska spelet om världsherravälde. Information om hur det förhåller sig politiskt det har man i princip genom att skåda historien. För den brukar alltid upprepa sig med lite modifikation på grund av tekniska framsteg och olika av de sluga skapade uttryck och trender.

Men det mänskliga psyket och rasers mentalitet är ännu i stort sett konstant. Nog känner man den sluge i bakgrunden så att säga. Det som tidigare har fungerat bäst för oss som en liten nation har erfarenhetsmässigt varit det neutrala ställningstagandet. Det i sig är väl att vara försiktig, och misstänksam, vilket man behöver vara när man i stort känner till spelares intentioner.

Det att ett medlemskap hos krigsmaskinen NATO skulle vara fördelaktigt för oss svenskar och nordbor är nog att vara onödigt naiv. Då om något kan man väl säga att en allvarlig situation har förvandlats till något bra mycket värre. För det finns ingen människa i världen som i längden är vuxen det ansvar det innebär att sitta på fjärrkontrollen till dödliga kärnvapenbestyckade missiler. Nog känner vi till att även presidenter, i grunden bara är människor när allt kommer omkring.

Alltså, visst ska man bara tydlig med vem man betraktar som sin fiende, men man ska akta sig för att överdriva så mycket att folk tappar hoppet.

Verkligheten är mer rörig och komplex än vad man oftast tänker sig och väldigt mycket av allt som sker i världen är rena tillfälligheter som ingen i sin vildaste fantasi skulle kunna planera.

“De sluga” har inte så mycket inflytande som de säkert önskar sig och jag befarar att det är kontraproduktivt att påstå att så är fallet.

Som jag minns saken så gavs löften om att inte utvidga Nato utmed Rysslands gränser när Sovjet kastade in handduken, dessutom skrevs vissa avtal gällande Krim bl.a om den Ryska flottbasen där, jag vill minnas att det avtalet löper till 2025.
Flott basen gjorde Ukraina ett försök att ta över för några år sedan, utvidgningen av Nato har varit omfattande efter Sovjets fall,14 länder från det forna östblocket och nu försöker de att locka in Ukraina, Finland och Sverige!!!
Att det här har gjort Putin lite putt är kanske inte så konstigt, båda parter borde tänka sig för och inte leka för mycket med elden. Det vore intressant med kommentarer på det här gärna av någon som är bra påläst i ämnet.