(S) svänger i Natofrågan: "Utesluter ingenting"

Läs hela artikeln på Nordfront: (S) svänger i Natofrågan: ”Utesluter ingenting”

Statsministern ändrar sig i SVT:s program • “Måste analyseras noggrant”.

Statsministern tycks alltså inte helt utesluta att NATO utan någon demokratiskt beslutande folkomröstning i frågan, här i landet kan kan få bli en för oss, kostsam krigsorganisations kärnvapenbas, och därmed en måltavla för massförstörelse…

1 gillning

Min gissningen är att hon har fått nya instruktioner av sin mentor Klasse i Davos.

1 gillning

Innan jag såg ditt svar hade jag samma tankar. En annan sak kan vara att nu när det ser ut att närma sig fredligare förhållanden vågar sveriges regim moppsa upp sig igen. I vilket fall så vore ett ja till NATO = ett beslut av regimen att offra folket mot några sheckels från de sluga.

Statsministern sa ju redan tidigt att medborgarna inte ska få rösta om så viktiga saker som t ex ett NATO-medlemskap.
Men jag är lite nyfiken på om den amerikanska amiralen som anlände till Stockholm veckan före Cold Response, har något med svängningen i frågan att göra? Kanske var det därför två i besättningen skickades till bordell och blev gripna? Nej, jag är nog bara för konspiratoriskt lagd. :blush: För visst är det helt normalt att främmande makts fartyg seglar rakt in i huvudstaden? Och helt normalt med högdjur på småbåtar…