Ryssland bär ensamt ansvaret för alla civila ukrainska dödsoffer

Läs hela artikeln på Nordfront: Ryssland bär ensamt ansvaret för alla civila ukrainska dödsoffer

Robert Eklund tycker till om Ukraina-kriget • Skulden för de civila dödsoffren ligger hos den angripande sidan i konflikten.

2 gillningar

Om ryssarna kom hit och det skulle gå att skylla på ryssarna. Då fins det många som jag skulle kunna tänka mig att skjuta.

Skjuter du inte på ryssen också, ja då är du en fiende till folket och en förrädare även.

1 gillning

Jo då. Jag har militär utbildning i Flottan. Jag skulle försvara Sverige men det fins fiender inom landet.

Det jag skrev menade jag att det kan finnas förklaringar som inte betyder att fienden gjort vad dom beskylls för.

Vad är detta för pro-Zelensky propaganda? “Rysslands stora krigsmaskineri”? Man har inte ens kallat in värnpliktiga utan har cirka 200.000 man i Ukraina. Att jämföra med arméerna under andra världskriget som bestod av tiotals miljoner män. Nej det här låter som om någon tittat för mycket på svt och gått på narrativet om att ett fåtal döda civila är något ovanligt i tider av krig.

2 gillningar
  1. Robert Eklund bär ensamt ansaret för för falskning av faktaL
3 gillningar

Lik på fotot ser ut som dockor

1 gillning

Det här kriget är allt annat än gentlemannamässigt, blir inte bättre heller när de har arabiska legosoldater, tjejenier och de här vidriga mongolerna som utförde massmorden i Butja.

Kan vara bra att komma ihåg att väldigt många av de här soldaterna har förmodligen växt upp med att få höra sina morfar & farfar berätta historier om hur de våldtog & mördade “nazister” (kolla dokumentären “Hellstorm” eller läs boken med samma namn) och nu helt plötsligt har dessa soldaterna chansen att göra samma sak.

1 gillning

Finns väldigt högupplösta filmer från när journalister står o filmar medans observatörer hanterar liken och dokumenterar skador osv. Snälla gör inte bort dej själv på det här sättet genom att skriva sånna här dumma grejer.

Jag kan inte bestämma mig för någon av judarna i det här kriget som har rätt. Så jag är neutral. Har åsikter om hur det här borde redas ut. Det är för känsligt att skriva här.

1 gillning

Det här kriget är väldigt enkelt att förstå. Ryssland kämpar ensamt mot Zelensky-Ukraina som stöds av Soros och hela hbtq-väst. Du hittar inte många nationalister i Tyskland som stödjer Ukraina i den här konflikten, det kan jag lova dig.
NATO och USA bär det yttersta ansvaret för det här kriget och de oskyldiga människor som mister livet.

2 gillningar

Håller helt och hållet med dig. Amerikanska judar gick i krig för att hindra Putin att leverera gas och olja till Europa. Det har dom lyckats med. Nu köper kina och usa rysk gas och olja, och levererar till Europa med god förtjänst, Europa skickar vapen till Ukraina och hjälper judarna med sina planer.

Bra text. Det kan behövas lite oftare att någon från organisationen går in och styr upp diskussionen på Nordfront. Vissa här har en tendens att snurra till det ordentligt ibland, vilket inte är särskilt konstruktivt.

Jag har inga problem med att konstatera att Ryssland startade kriget och att det blivit pannkaka för dem så här långt med stora förluster osv. Dessutom har de säkerligen begått relativt omfattande övergrepp mot civila. Inget konstigt med det oavsett vem man sedan sympatiserar med eller hur man hoppas att kriget fortsätter eller slutar.

2 gillningar

Det strategiska målet för den ryska armén var inte att skada, utan att locka lokalbefolkningen till deras sida och detta lyckades i vissa området. .Och nu anklagar dessa lokalinvånare med rätta den ryska armén för att inte de ha kommit, utan för ATT DEN LÄMNADE DOM. Och nu utsätts de för massförtryck och mord från Kievregimens sida!
Men huvudmålet att vinna över lokalbefolkningen kvarstod. Så alla dessa berättelser om massakrer på lokalbefolkningen är en produkt
propaganda från Kievregimen.

2 gillningar

Var någonstans gick de i krig och hur? Kan du nämna några namn på judar som kan starta krig?

Här kommer ett försök

Textbilaga

When Biden became president these same people who engineered Ukraine coup in 2014 came back into power, the plan was to go to war with Russia with Hillary as president.

When Trump became president, they lost their position of power but they all came back.

They are all zionist warmongers.

Wendy Ruth Sherman (born June 7, 1949)[1] is an American diplomat who is serving as the United States Deputy Secretary of State since April 2021.
Wendy Sherman - Wikipedia

Victoria Jane Nuland (born July 1, 1961) is an American diplomat currently serving as Under Secretary of State for Political Affairs, Engineered the Ukrain Coup back in 2014
Ukraine Crisis - What You’re Not Being Told - YouTube
Victoria Nuland - Wikipedia

Antony John Blinken (born April 16, 1962) is an American government official and diplomat serving as the 71st United States secretary of state since January 26, 2021.

Ihor Kolomoyskyi - Wikipedia
Kolomoyski owns 70% of the 1+1 Media Group whose TV channel 1+1 aired “Servant of the People” ( Read Number 5)

Criminal investigation

In April 2019 it was reported that the FBI is investigating Ukrainian oligarch Kolomoisky over alleged financial crimes involving Bogolyubov, the Krivyi Rih businessman Vadim Shulman and Mordechai “Motti” Korf of Florida along with Kolomoyski’s steel holdings in West Virginia and northern Ohio in the United States and his mining interests in Ghana and Australia.[79][80][81] Legal filings from American prosecutors last year detailed how Kolomoisky allegedly used his control of Ukraine’s largest retail bank, PrivatBank, to loot staggering sums from Ukrainian depositors, and then used a series of shell companies and offshore accounts to whisk the money out of the country and into the U.S.[82][83]

He is Anti-Russian

He on Russia wanted list for scamming Russians

Funded Nationalist Nazi even if he is a jew, reason why? Because Muscle is Muscle and does not matter who they are as long as they push their agression against your enemy.

Volodymyr Zelenskyy - Wikipedia
The Ukraine is governed by a ridiculous, crossdressing Washington DC appointee who doesn’t even have the support of all Ukrainians, let alone any Russians who live in The Ukraine. He’s intentionally trying to maximize the number of needless civilian casualties in order to trigger a (currently unpopular) international military intervention, which is the only way his puppet regime can possibly survive. This abomination needs to be killed.
He has shut down TV stations and jailed journalist, word is he had them assasinated.

Persecuted poroshenko

Right now within current and next election is trying to wipe out any political candidate that could oppose them

Servant of the People - Wikipedia Tv show about promoting Ukraine to be anti government corruption ( Owned by Kolomoyski one of the most corrupt people in Ukraine with a global streat of being scammer and criminal)
The shows is about Ukraine electing a school teacher who is played by comedy television series created and produced by Volodymyr Zelenskyy

The shows is about a new president that push for Ukraine to join Nato and the European Uninion.

They tested the show funded it heavily to make it overly popular and created an independant party named after the show.

1 gillning

Förra var till Henke.
Det fungerar inte när jag svarar.

Jaha jag trodde att du hade egen information. Vill jag ha den här informationen på engelska är jag säker på att det finns mängder av sidor där jag kan söka själv och sedan försöka bedöma vad som är sant eller ej.

Men okej då, dessa judar i den amerikanska regeringen! Är det just DE som är toppjudarna i världen? Är det just dessa judar som kan starta krig? Vilket lands arméer har de möjlighet att skicka ut i strid i så fall? Den amerikanska armén har vad jag vet inte deltagit i Ukrainakriget än så länge.

Ukraina är inte med i Nato, ändå skickar Sverige vapen dit. Vem skulle kunna bestämma det? Det är jude makten som har gjort det. Det har alltid varit olja som USA har gått i krig för. Samma sak nu.

1 gillning