RN DIREKT#223: Metaverse SWISH: 0700749652

Läs hela artikeln på Nordfront: RN DIREKT#223: Metaverse SWISH: 0700749652

Robert Eklund gästar Radio Nordfront ikväll • Sändningen börjar klockan 19.00.

Tips från coachen: Pär Lindh var gäst i Radio Cui Bono på Spreaker så sent som i september förra året.

Tack för ytterligare ett bra och roligt avsnitt(känns som att jag alltid skriver det men så är det)! Synd bara på det tekniska strulet. För mig bröts sändningen helt!
Teknikutvecklingen är enligt mig skrämmande och det kommer nog tyvärr att bli värre och värre, där de flesta till slut är helt kontrollerade hjon som lever i nån virituell värld och får sociala poäng.
Det finns ju redan nu en stad i Kina som har 5G med sociala poäng som jag förstår det. Dessa idioter anser att det är jättebra.

Trevligt program som vanligt. Men varför avståndstagande till mjölkprodukter? Vet att vissa inte tycker om mjölksmaken, men om man inte är laktosintolerant eller får problem med orolig mage som en del kan få, så är mjölk ett billigt och allsidigt livsmedel där man med ett par glas mjölk om dagen får mycket av de vitaminer som man behöver. Det mesta förutom C-vitamin, som man kan få från valfri frukt som äpple eller kanske ett glas apelsinjuice.

Det här snacket om att mjölk skulle vara onyttigt låter som ett eko från förr, då många gick omkring och sade att man skulle bli helt åderförkalkad av mjölk. Här i Sverige så gick väl även den trenden så långt att landet numera är känt för alla benbrott som äldre ofta drabbas av. Minns mormor som väl var lite av en mjölkmotståndare hon med, men så lyckades hon även bryta lårbenshalsen på båda benen.

Det var förresten lika med farmor som sällan drack mjölk hon heller. Även hon fick väl kanske i sig för lite kalk som ung kan man tro. Medicinskt är det kanske för exempelvis diabetiker olämpligt med mjölksockret, annars är det nog inte bra att skrämma upp folk för att dricka mjölk från landets kor, som även är trevliga djur i vårt nordiska jordbruk. Blir alltid störd över att det tydligen är en trend att ändra på vår svenska matkultur. Höjer därför nu bestämt ett glas med äkta svensk ko-mjölk och skålar för nordens frihetskamp.

Folkgemenskap!