Regeringen avgår omedelbart!

Läs hela artikeln på Nordfront: Regeringen avgår omedelbart!

Miljöpartiet lämnar regeringen • Magdalena Andersson avgår direkt.

Mycket märklig demokrati numera. Men intressant utveckling i alla fall.

1 gillning

Jag har länge ansett att det är dax för någon som kan styra att ta över. Tycker det är dags för kungen att ingripa.

1 gillning

Hon jobbade nästan en hel dag!

1 gillning

För två timmar sen skrev jag på en annan tråd här på forumet att sattyget skulle kunna bli Sveriges snabbaste statsminister någonsin - att komma och gå - och jag blev bönhörd snabbare än jag kunnat föreställa mig :rofl:

1 gillning

Jobbade och jobbade - med det blir väl full statsministerpension ändå; en bra bit över 2 miljoner om året.

1 gillning

Demokratur kallas det; när kreatur försöker bedriva demokrati.

Det är dags att vända demokratins sionistiska lekstuga ryggen och inse att det är dags för en ny politik för en ny tid. Gå med i kampen för det vita folket och nordens framtid redan idag. Stöd landets enda politiska alternativ mot ett eskalerande samhällsförfall, besök - Nordiska motståndsrörelsen:
Ideologi & Politik (xn–motstndsrrelsen-llb70a.se)
Folkgemenskap!

2 gillningar

Jag tror inte problemen löser sig vid ett nyval. Sandlåde mentaliteten kommer fortsätta. Björklund avskaffade demokratin i Sverige när han stod på TV och förklarade att folk har röstat fel! Det ska vi rätta till!
Något annat måste komma.

1 gillning

1 gillning

Sverige har försökt flera gånger tidigare med att få en kvinnlig statsminister; Anna-Greta Leijon(tror jag?), Mona Sahlin, Anna Lindh, Anna Kinberg-Batra.

Är det så att den tokfeministiska staten paradoxalt självt inte vill ha en kvinna som statsminister? Det kanske är så att Sverige bär på så stora hemligheter, att man därmed tror att kvinnor har lättare för att försäga sig??

Därav den misslyckade omröstningen, som skulle kunna bara vara ett spel för galleriet.

1 gillning

Vill inte måla f-n på väggen, men när man har sett allt fulspel som sossar har blivit mästare på genom åren, så skulle det inte förvåna om Maggan gör comeback rätt snart. Det kan väl ta någon vecka, men sedan så är nog o-ordningen återställd. Det är väl bara att se på hur den där svetsaren studsat tillbaka som en j-vla gummiboll gång på gång.

1 gillning

Hela riksdagssandlådan är ett spel för galleriet.

2 gillningar

Det påminner mig om när Annie Lööf lät NMR komma till tals under ett av hennes Almedalstal. En sekund senare så avbröt hon detta. Det säger en del om dagens politiker, de orkar bara lyssna en sekund och sen blir det för mycket.

Kanske som med svenska staten. För att folk ska sluta tjata, så tillsätter man till slut en kvinnlig statsminister. Fast man orkar bara ha henne i sju timmar. Ännu en liknelse; precis som en glädjeflicka hos en okänslig herre med mycket pengar och makt.

1 gillning

Det enda hon hade att säga på det Almedalstalet var att hon hade lärt sig att backa med husvagnen. Det beskrev den samlade judemedian som att hon var en stark kvinna som utmanade patriarkala maktstrukturer. Och sen trampade valboskapen ner varandra vid valurnorna för att rösta fram denna “starka kvinna”.

Vår dotter kunde backa med en fullastad hästtransport när hon var 15 år och det tyckte vi inte var att utmana patriarkala maktstrukturer, utan att hon var en duktig och hängiven hästtjej som kunde ratta både en traktor och tygla en 400-kilos häst.

Bra gjort av din dotter!

Vad gäller Lööf – hon är ju så galen. Jag tycker dock att det hedrar Centerpartiet när de går från 0 till 100 i tokighet, till skillnad från de blodröda Socialdemokraterna som låtsas vara förnuftiga, men beter sig som en rysk maffia.

1 gillning

Det var en lite märklig handling från hennes sida. Troligen kunde hon försöka övertyga sitt parti att stanna kvar sedan hon blev premiärminister. Om de är oense med en majoritet av regeringen är det inte det bästa sättet att hantera det att lämna den.

Med vänliga hälsningar
Stefan
Kontorshotell Uppsala