Recension av det ryska historiska dramat Trouble in Store

Läs hela artikeln på Nordfront: Recension av det ryska historiska dramat Trouble in Store

Historiskt drama som visar hur det var att leva i Sovjet på 1980-talet • Det finns liknelser hur Sovjet behandlade sina dissidenter då med hur USA behandlar sina idag.

Tack Marcus för vad du skriver. Det tar lite tid att sätta sig in i det här.
Jag håller med om att ta sig bort från Hollywood ska vara en målsättning.

1 gillning

Ett intressant fall att följa är James O’Keefe från Project Veritas. FBI utsatte ju honom nyligen för en saxlindare så att säga. Kommer han att bli epsteinad eller inte? Bara tiden kan förtälja det antar jag.

1 gillning

Intressant recension. Ska ta mig en titt på serien.

Tilläggas kan väl att dagens ryska motsvarighet till FBI är FSB (Ryska federationens federala säkerhetstjänst) och KGB är den militära säkerhetstjänsten, kommittén för rättssäkerhet vars motsvarighet i USA är CIA.

Vladimir Putins far var chef för Stalintidens säkerhetstjänst NKVD och Vladimir som växte upp i säkerhetstjänstens korridorer blev så småningom chef för KGB (nuvarande namn GRU) vilket gav honom maktpositionen att bli Rysslands ledare efter den grovt alkoholiserade juden Boris Yeltsins fall.

Du [Marcus] skriver:

“Jag har tittat på en hel del judisk/amerikansk Hollywoodproduktion, idag har jag svårt att titta på något sådant.”

För mig är det tvärtom. Åratal av studier av judendomen har gjort att jag lättare förstår och genomskådar, och i och med detta lär mig deras taktik och teknik. En påläst och medveten person blir svårare att lura, om du förstår hur jag menar. :wink: