Läs hela artikeln på Nordfront: Putin beordrar trupper att gå in i östra Ukraina
Ordern kom strax efter erkännandet av Luhansk och Donetsks folkrepubliker • Ska agera “fredsbevarande” i området enligt Putin.
Om det här utvecklar sig till ett större krig med flera länder/maktblock inblandade kan det uppstå nya intressanta situationer även för oss i Sverige.
Håll er nyktra och följ utvecklingen!
Onekligen är det i förlängningen en obehaglig situation för regionen Sverige. Bunkra med vad ni kan. Och var rädda om varandra!
EU har försatt sig i ett helvete utan dess like eftersom de agerat dörrmatta åt JewSA alldeles för mycket och alldeles för länge.
Det råder redan nu en enorm energibrist inom EU, även i södra Sverige och nu kommer ett kaos utan dess like att uppstå.
Hur har EU tänkt sig att energiförsörjningen ska hanteras nu när Ryssland inte tänker leverera en liter naturgas till, utöver de kontrakt som finns, men snart löper ut?
Det är det som USA:s mål. Att Putin inta ska leverera olja till EU. Då kanske dom får som dom vill utan krig. Jag tror dock väst är ute efter krig och jag förstår inte Putins agerande. Han måste vara fly förbannad, och det kan man förstå.
Det tycks som Putin ligger steget före hela tiden. Som du säger så är energi-kortet nog det avgörande här. Hörde nyss att det finns bara 4% i lager, sen slut, sen ingen påfyllning. Att NATOs krigsmakt ev. har lager för att kriga, men det hjälper inte några hundra miljoner frysande människor i Europa. Å andra sidan så kommer ju då USA att “erbjuda” energileveranser till jude-priser. Att plundra folk är ju själva huvudpoängen för de med särskilt utvecklad näsa för pengar. Nu väntar vi bara på att vår PRIDE-ÖB skall ryta till och placera ut en pluton transor på Gotland, så ryssen bävar!
Elpriserna i Sverige skjuter i höjden nu, även i Norrland och som “en kär gammal tradition” står Sveriges största kärnkraftsreaktor i Oskarshamn stilla när elen behövs som mest.
Det som Sverige producerar nu sugs upp av den internationella elmarknaden som är i desperat behov av energi, ffa eu-länder söder om Norden.
1,35kr/kWh på Nordpool i hela Sverige Finland baltländerna och Danmark. Har aldrig hänt förut. Blåser knappt något och Sverige importerar ström. El politik, när miljödårar får bestämma.
Nu har Tyskarna stängt av nordstreem 2
Ja det här blir bara mer och mer intressant. Undrar om européerna fattar hur dyrt det kan bli? Det här kan innebära slutet för det välstånd vi haft i västra och norra Europa i 70 år.
Alla bortskämda européer. Nu kommer räkningen…hoppas jag!
Jag är på väg att beställa solpaneler MPPT laddare batterier och inverter.
Det här är samma situation som när packen triggade Nsdap till att gå in i Polen för att skydda etniska tyskar, efter brombergmassakern. Putin måste göra detta, annars invaderar de ukrainska azovtrupperna (och då går det inte att få ut dom ur Donbassområdet utan mycket hårda strider samtidigt som ‘väst’lögn’tidningar’ kommer ljuga om ryska trupper som de ljög om tyska trupper i Belgien under ww1, babies on bajonetslögnen) som bara är en bunke kvasi med närmast motsvarighet till isslaktarna som också finansieras av sionisttalmudska massmördarna. Energifrågan styrs helt från de 4 ruttenschld/ruttenfellarenklaverna, dessa mördartalmuder kommer aldrig kunna vinna detta och de ska sedan jagas upp o ner fram o tillbaka tills de är kokta. Vi vet var dom sitter och deras tid är snart inne/ute. Vad gäller Donbass/Luhansk kommer Putin inte stanna längre än nödvändigt och tills ordningen blir återställd, dvs att kiev upphör med sina beordrade attacker. Påminner om georgien under tjackarvilij, när Putin gick in i Abschazien och Sydossetien 2008 efter att georgien attackerat områdena. Då handlade det också natofjantexpansion, ruttenschldrn/ruttenfellarn ger sig aldrig, dessa pack har som mål att ta över hela världen via sina vidriga proxyorganisationer och de har bråttom nu för 2030 ska deras fn-2030 agenda vara igång…tror dom
Tyskarna gräver sin egen grav bokstavligt talat.
Nordstream 2 har aldrig kommit igång. Däremot har Ryssland levererat all beställd gas till Tyskland via Nordstream 1, så nu får Tyskland förlita sig på amerikansk svindyr LNG-gas (komprimerad gas i vätskeform).
Amerikanska gas båtar har redan styrt om till Europa, för dom får bättre betalt. Jag hoppas att guds utvalda folk köper riktigt mycket gas!
Nja, krig blir det enligt min syn på saken inte. Även om USA skulle vinna ekonomiskt en tid genom enorm vapenförsäljning så blir det svansen mellan benen som vanligt efter en tid.
En artikel som jag läste för ett tag sedan, vilken jag nu inte hittar, så var det en stor önskan från, Ukrainas lille clown, Zelensky att Ryssland skulle erkänna de 2 utbrytarrepublikerna. Ukraina skulle aldrig officiellt anta Minskavtalet från 2014 utan att förlora ansiktet och för att undvika ännu mer kaos inom landet. Nu erkände Ryssland republikerna och Kiev behöver inte längre fundera på det. Att Nato nu skulle gå “all in” för att hjälpa Ukraina är ytterst otroligt, vilket än en gång får ett land att stå där med lång näsa. Ukraina har bara utnyttjats av Väst.
Det ligger mycket i liknelsen Juzz skriver här, men en fortsättning tror jag inte på. Vi får se.
Tror dom! Hoppas du blir sannspådd. Har det börjat röra på sig i folkjupen eller är det bara en illusion jag jag ser i ögonvrån?
Jag tänker som du. Juden Zelensky och hans utvalda maktapparat känner sig nöjda med att ha sluppit kvarnstenarna Donetsk och Lugansk runt halsen. Nu kan de istället inrikta sig på att få så mycket stöd (kompensation) från väst som möjligt, ett väl beprövat utvalt knep. Men det lär nog inte bli så mycket.
Tomma tunnor bullrar mest och om ett halvår är Rysslands “annektering” av Donbass inte bortglömd, men lika ointressant som “annekteringen” av Krim ur ett utpressningsperspektiv, eftersom Ryssland har skött båda sakerna helt enligt regelboken.
Kom ihåg Kosovo. Har Serbien någonsin erkänt NATOs stöld av en tredjedel av Serbiens territorium? Ukraina får jämra sig och gråta lite och sen hittar USA nya konflikthärdar att profitera på.
Blir ingen fortsättning nej, tror inte jag heller utan Putin lämnar troligen området med en markering; gör inget mot befolkningen, om det sker går vi fullt in. Putin drog tillbaka 100’ trupp, två dagar senare börjar parasiterna i kiev bomba Luhansk/Donbass. Det är ett helt normalt beteende fr parasiter, Putin vet det och det retar gallfeber på ruttenschldrn/ruttenfellrna. Vet inte om ngt slags uppvaknande sker, vet inte då de flesta 8/10 inte har en aning om hur 'media’ägandet ser ut. Det är där krigen mot Mänskligheten förs ifrån, fakta förvrängs (fakta stoppar krig) o känslor förstärks (känslor som hat, ilska präntar packet i sina meningslösa rubriker o blad). Men kanske börjar fler o fler få nog. Ger sig psykopatpacket på vår grundlag då har de utdelat sitt sista hot och de ska få sona ordentligt, om Folket regerar dvs
Funderar också på om Ukrainarna har blivit kaxiga när västvärlden uttrycker sin sympati mot landet med vapenleveranser m. m. som Polackerna blev 1939 och utövade pro gnomer mot den tyska befolkningen DÅ. Man förnekar ju detta - liksom man gör det i dag och frågar sig om den ryska befolkningen i Ukraina får uppleva samma sak? Vi får förhålla oss väldig skeptiska mot vad media förmedlar oss. Tyskland är som Ni vet fortfarande ockuperad av USA och följaktligen är Förbundskanslern bara en kasperdocka i deras händer.
Polen är och har alltid varit ett problematiskt land. Det var därför som Molotov-Ribbentroppakten tillkom på sovjetiskt initiativ. Det var från Polen alla (((“revolutionärerna”))) som sedan genomförde världens blodigaste statskupp och plundrade Ryssland på dess rikedomar och kulturskatter kom invandrande till det naiva Tsarryssland.
Polen har historiskt orsakat Ryssland enorma skador och hade rätt sida segrat i andra världskriget hade Polen varit avvecklat sen 70 år och inte kunnat agera som dörrmatta åt NATO som nu placerar ut kärnvapenladdade missiler riktade mot Moskva längs Polens östra gräns.