Psykologisk beredskap

Läs hela artikeln på Nordfront: Psykologisk beredskap

Hur förbereder du dig mentalt på att möta kriser? • Martin Saxlind delar med sig av sina tankar.

1 gillning

Det här med att behöva ha en psykologisk beredskap inför risken att drabbas av våld och förtryck från politiskt oliktänkande är en viktig artikel inte minst för allmänheten och grupper som tror sig ha rätt att agera helt i strid med konventioner om mänskliga rättigheter som visar att ett sådant beteende faktiskt är helt fel. Ett angrepp på vita nationella som under ordnade former lagligt demonstrerar eller delar ut en politisk information om sin nationella sociala politiska övertygelse får aldrig accepteras, det borde väl alla förstå kan man tycka. Medborgare och myndighetspersoner som tror på diktatur kan inte säga sig vara för dagens demokrati. Valåret 2022 är nu i full gång, och för dig som vill veta mer om det politiska alternativet till massinvandring och samhällsförfall, besök – Nordiska motståndsrörelsen: Kategori: Politik på riksplan (xn–motstndsrrelsen-llb70a.se)
Folkgemenskap!

En mycket bra och klok text från Saxlind.

Man skulle kunna tro att Martin är en “gammal och klok” man (om det nu finns något som stämmer i det uttrycket) men han är en ganska ung man, och jag vill påstå att precis allt det han skriver i artikeln stämmer och dom råd han ger är väldigt bra. :smiley: :+1:

Och kom ihåg att älska och hata är två sidor av samma mynt.

Om du verkligen älskar din familj, din släkt, ditt folk, :heart: då måste du också hata (((dom))) som vill oss illa. :imp:

1 gillning

Mycket bra skrivet av Saxlind. Det här har hjälpt mig under alla år jag varit både aktiv och inaktiv nationalist. Ibland glömmer vi dock att en grundläggande förutsättning för att vårt psykologiska försvar ska fungera är att tänka på krisen som potentiellt långvarig. Vissa kriser spelas över på några dagar, andra tar flera år och massor av energi i anspråk. Om din kris visar sig vara långvarig; glöm inte bort att ha en strategi för tillfälliga “andningshål”. Att aktivt ta en paus begränsad i tid med det uttalande målet återhämtning.

Mitt tillägg: Se över om du på ett innerligt plan är redo att löpa linan ut. Oavsett vad det innebär. Föreställ dig var du skulle ha dragit gränserna i olika obehagliga scenarion, och resonera ärligt om huruvida de är gränser som du vill behålla, eller som du vill strunta i. I ett ärligt resonemang måste du låta dig tänka defaitistiska tankar och underhålla obehagliga slutsatser, om var dina egna gränser går i den här kampen.

De flesta som för resonemanget kommer nå slutsatsen att det finns gränser. En mytologisk hjälte kan kanske låta sig säga att det inte finns några gränser för hur långt denna vill gå. Är du en sån? Eller vill du mest tänka dig vara en sån?

Till en början kommer du inte nå några väldigt säkra slutsatser dock, fundera då vidare över livets stora fråga, läs kanske vad andra kända tänkare har skrivit om dessa frågor. Det finns nämligen en lång historisk dialog om just dessa frågor, som du kan förkovra dig i, i egen takt.

2 gillningar

Också du Max uttrycker dig förbaskat bra. Motståndsrörelsen har många bra lagledare visar det sig. Härligt!

1 gillning

En av de bästa artiklarna på länge. Dina funderingar och råd ligger på en hög nivå. Du har ju också en särdeles erfarenhet trots din “ungdom”.

Martin, jag kommer ihåg dig från första gången vi möttes uppe på gården hos Mattias. Du var en ung försynt man som precis närmat dig rörelsen. Det som betydde mest för mig var att du redan då diskuterade som en klok erfaren man. Att diskutera med dig gav ett stort utbyte till en äldre herre som mig. Den killen kommer att gå långt tänkte jag redan då. Varje steg du tagit inom Motståndsrörelsen har berört mig med glädje. Du har vuxit psykiskt, ja även fysiskt, he he. Du vet ganska väl hur jag tänker och du vet också hur jag beundrar de främsta kämparna i vår rörelse, sådana som du. Det är sådana som du Martin som gör att hoppet om en bättre framtid inte försvinner för en gammal gubbe som jag. Allt gott framöver!

Allt handlar om psykologi. Det är därför juden nästan vunnit, för juden kan alla trix för att manipulera människor hjärnor. Men eftersom vi genomskådat judens metoder, så vinner vi ändå. Påminner om vad den störste sa - “Min ande kommer att stiga upp ur graven och folk kommer att förstå att jag hade rätt”.

När vi föds släpps vi från ett högt stup, vi vet mycket väl att vi kommer att nå marken och bli förintade.
Det är en absolut tidsfråga och inget annat.

Vid sidan om oss i fallet faller en stor sten, denna sten får symbolisera allt materiellt och immateriellt vi har i livet.

I vår enfald väljer vi att gripa tag i denna sten, för på något sätt självbedra oss genom tanken att den skall lindra fallet, eller på något sätt rädda oss.

Det vet vi alla att den inte gör. Egentligen.

Livet är en långt fall, så sträck ut armarna och njut av vinden istället.

2 gillningar

Jag tycker det här är en helt underbar artikel, den gör mig glad att läsa.

Om du har fått stryk, var glad att du lever och kan hämnas - ja verkligen. Något så självklart, som man inte får lära sig till vardags, men som är en visdom. Tack för att du skrivit den här texten. Jag återkommer till den lite då och då.

"hata dina förtryckare " --Jo–det gör jag …ett rödglödgat hat !!