Nytt beslut för svenskt vapenbistånd till en helt ny nivå

Läs hela artikeln på Nordfront: Nytt beslut för svenskt vapenbistånd till en helt ny nivå

Sjömålsrobotar, automatgevär, pansarskott & pengar • ”Värnar om Ukrainas suveränitet och demokrati.”

Solidariteten ligger med judediktaturen!

1 gillning

Varför är det ingen som ifrågasätter vad de styrande gör med det arbetande fokets skattepengar…

1 gillning

Därför att 99,8% av befolkningen stödjer vad de styrande gör.

1 gillning

Total hjärnblödning är inte att leka med…

Det är därför det är så roligt att följa världsnyheterna. Européerna kan tycka vad fan de vill men det hindrar inte att svåra tider står för dörren. Ska bli ett stort nöje att se hur det går de kommande 12 månaderna.

Det är nog som du säger det kan hända grejer snabbare än man tänker på. Bara matpriserna här i landet börjar så smått helt uppenbart och konstlat skena och gå spikrakt uppåt. Nästan sjutton spänn för ett kilo potatis i butiken igår…

Ja, men det dröjer nog ett tag innan folk inte har råd att äta sig mätta. Det är inte 17 kr för potatis som är den stora utgiften i svenskarnas liv.

Jag förstår vad du menar, men för 17 spänn får du en stor starköl på Systembolaget. En enda. Hur många nöjer sig med en enda starköl i månaden? :wink:

Henke, Som uppvuxen i ett helnyktert och lätt små-kristet hem (utan svordomar) förstår man hatet mot sprit som kan slå sönder all hemtrevnad. Farfar hade visst en svår tid som rätt ung mellan trettio och fyrtiofem tills magen inte orkade med skiten liksom. Det är nog unikt, men har aldrig sett morsan eller farsan och farfar och morfar druckna. Rökning på sextio och sjuttiotalet, det finns det bilder på men alltid bara kaffe och kakor. Minns som grabb när man ville testa folkpilsner. Farsan flög nästan upp i taket och skrek. Han hatade sprit och allt runt den kulturen. Har själv aldrig någonsin gått in på krogen. Men är inte Guds bästa barn. Vill inte bikta offentligt liksom, men när morsan dog för runt tio år sedan då var väl vinflaskan i handen allt för länge liksom. Tröttnade väl bara på livet helt enkelt. Kan därför inte döma folk som går ned sig, det är svårt att göra något när en människa egentligen kanske i stunden är sin egen allra värsta fiende så att säga. Kan väl som lite barnsligt småreligiös ibland, men inte sjukligt jude-krypande och kyrklig som dock en del idioter är säga att: Nu får vi nog stoppa här, Ha en bra dag.
Folkgemenskap!

1 gillning

Tack för din personliga kommentar! :+1:

Nu tog jag starköl som ett exempel bara. Jag kunde ha nämnt många andra exempel på onödig konsumtion, men eftersom var och en gör som han/hon vill med sina pengar så tjatar jag inte om saken.

Det är väl klart. Vi har ju inga riktiga MÄN bakom våra vapen så det är lika bra att skänka bort dem. Nationella MÄN år ju som bekant inte önskvärda i vårt “försvar” så vad skall vi med vapen till annat än att reta Ryssarna ?

1 gillning

Detta hände i Berlin 1997 att G Oredsson köpte öl i en specialbutik. La upp en hög mark, fick nästan högen tillbaka. Sa med bestämdhet: Nu skall jag inte köpa starköl i Sverige längre, så mycket skatt man betalar till HMF …
osv. Och gjorde allvar av yttrandet.

2 gillningar

Sverige tigger för bestraffning från Ryssland. Om Putin angriper vårt land, politikerna var orsaken

1 gillning