Norges försvarsminister avgår efter sexskandal

Läs hela artikeln på Nordfront: Norges försvarsminister avgår efter sexskandal

Var 32 år yngre kvinnas “sexuella mentor” sedan 2005 • Träffades när kvinnans skolklass besökte Stortinget • Kvinnan: “Han lovade mig sommarjobb på Stortinget”

Jo inte lyckat…men det är 17 år sedan…och kvinnan var tydligen 18 år. Det förekommer faktiskt att unga kvinnor dras till äldre män som har pengar och makt . Inte för attraktion utan för ett liv i lyx. Precis som kvinnan i artikeln berättar.
Vi läser ofta om unga snygga kvinnor som gift sig med “gamla russin” …" noppe- -ajje och allt vad dom heter…Och kärleken ser inte till ålder försäkrar dom.
Nähä …så konstigt att inte Bianca , Zara eller ngn annan av dessa stormrika unga tjejer förälskar sig i någon gammal gubbe ???
Det finns lediga äldre herrar på Stadsmissionens Cafe som skulle behöva tas om hand…bad, klippning , nya kläder skulle säkert göra underverk…
Men…se det passar inte…
Min s.k. poäng är att unga kvinnor som umgås med förmögna politiker och prinsar nog ofta vet precis vad dom gör. --Men när man kan tjäna en slant på att berätta så gör man det.
( jag talar alltså inte om småflickor i tioårsåldern som blir utsatta för äckelgubbar/killar )

1 gillning

Kan bara säga att när jag var i tonåren hade jag en affär med en väsentligt mycket äldre kvinna. Jag var en bra bit under 18 år gammal när det började. Under ingen del av den tiden kände jag mig utnyttjad av henne, tyckte hon var attraktiv. Men samtidigt var jag väl medveten om att när jag växer upp så kommer hon inte vara så attraktiv i mina ögon och inget att satsa på i det långa loppet. Tror tjejer mognar fortare än killar och är därmed väl medvetna om vad de håller på med.

Betvivlar att gamla gubbar på stadsmissionen kan utöva makt gentemot unga kvinnor. Gifta män med makt borde ju vett och förstånd att inte nyttja sin position till egen sexuell fördel. Han är ett lögnaktigt svin och att ens försöka lägga det på en så mycket yngre och naivare kvinna är tamigfan dåligt

1 gillning

Är män och kvinnor biologiskt jämlika?

Hur skall man besvara den frågan och är den relevant i sammanhanget? Skall män och kvinnor behandlas jämställt på jobbet eller i samhället? Har kvinnor samma omdöme och förmåga att ta ansvar som män?

Om svaret är ja så förändrar det inte tesen ovan. Om svaret är nej så kanske det finns fog för att införa sharia och arrangerade äktenskap och inte låta kvinnor ha något att säga till om överhuvudtaget.

Mmhm, så är alla män lika då? Faktum är att om en kvinna är ambitiös så räcker det inte till, om hon inte har en väldigt inflytelserik familj, en stark man bakom sig. Det är sorgligt att se vilken nedlåtande syn många män har på kvinnor, effekten av Kristendomen som gärna skyller allt ont på oss, enkelt sätt att inte vilja ta ansvar, men samtidigt vill ha ett patriarkalt samhälle. Ordet Patriark kommer ur grekiskan och består av orden πατήρ “fader”. Att vara den vuxna, den med ansvar , så som förälder vägleder man de unga, inte sätter på dem