Nils "Einár" Grönberg – ett barn av vår tid

Läs hela artikeln på Nordfront: Nils "Einár" Grönberg – ett barn av vår tid

Fick “Einár” verkligen vad han förtjänade? • Paulina Forslund ifrågasätter likgiltigheten många nationella uttryckt efter mordet på den svenske rapparen.

2 gillningar

Precis. Det är vad det handlar om. Att vi Svenskar skall ställas upp mot varandra i stället för att förenas i en stark sammanhållande rörelse.

1 gillning

En babbe kan inte vara rasist. Allas lika värde= Babben gör som han vill och går före svenskar. Kalegeriplanen i full blom.

Det är naturligtvis i grund och botten tragiskt att en svensk ung (eller gammal) människa dras ned i fördärvet. Men vi lever under ett monster som äter upp världen, politiskt, rasligt, kulturellt osv, så det är oundvikligt att människor slukas av detta.
Så visst kan man beklaga den här händelsen, men samtidigt känner jag mindre empati för en sådan som Nils än för stamfränder som försöker hålla sig borta från främlingar men ändå råkar illa ut, sådant är förstås ännu mer tragiskt.
Politiker som är mer direkta kuggar i maskineriet och som får känna på konsekvenserna av det de är med och jobbar för känner man än mindre för, osv i olika hög grad.

Men även flera politiker av idag kanske egentligen är av den mer hyggliga typen och skulle kunna tjäna goda intressen, återigen är dock problemet att själva systemet ser ut som det gör så man kan inte förvänta sig annat än destruktivitet, och varken gamla eller unga förstår vad de håller på med.
Om den nuvarande makten får sätta reglerna, bestämma vad som är statusfyllt osv kommer både ung som gammal att förhålla sig till detta. Man kan inte räkna med annat förrän själva samhällsfundamentet är ändrat.

Därför är det underligt med dessa funderingar om misslyckanden som land, och det återkommande pratet om att nationella misslyckas med att rädda sitt folk.
Enligt samhället hade inte Einar hamnat på glid, han hejades på i sitt värv och hyllades av etablissemanget. Sverige har enligt det monster som styr över oss inte misslyckats, och majoriteten kommer därför att hålla med eller åtminstone fortsätta vara lojal till den nuvarande ordningen.
Einar ville vara en del av det som dödade honom, även om man kan säga att han lurades, lockades dit. Att haka på några nationella som sträcker ut handen till honom var förmodligen det sista han hade tackat ja till.

Många fler kommer att råka illa ut på olika sätt till följd av det system de själva är med och röstar på.
Nationella kan inte iklä sig rollen som någon sorts frälsare och känna att de har misslyckats varje gång de läser om ett nytt illdåd, som om man borde ha varnat de drabbade innan det hände.
Hur skulle det gå till rent praktiskt? Om man har grannar som man vet klagar på läget kanske man kan utveckla vidare samtal med dem och förmedla budskap, men att se det som ett personligt och/eller organisatoriskt bakslag för varje ledsam nyhet är ett besynnerligt synsätt.

Och hur många vill ens ha en sådan hjälp? Hur många vill bli “räddade”? Vi ser i exempel efter exempel hur de fortsätter vara mot rasism efter att ha varit med om djupt traumatiserande händelser, och de största skurkarna är enligt de drabbade offren inte de som skadat dem, utan de som ifrågasätter invandringen/samhället/demokratin.

Vi ska givetvis fortsätta mot de satta målen, men under tiden får vi finna oss i att sådant här händer, utan att för den sakens skull skuldbelägga oss själva.

1 gillning

Varför ska man stå upp och tycka synd om en fiende? Han är dessutom dömd för rån, misshandel och narkotikabrott och misstänkt för mordförsök. Hans texter är om knark kn***ande och andra perversa och dekadenta saker. Rent av anti-svensk.

Ja det är rätt åt honom, är man en förrädare är man en förrädare och förtjänar att straffas. Även om han blivit manipulerad så har han ändå gjort ett val som han inte ångrar samtidigt som han spottar på oss. Han är verkligen inte heller ”en av våra söner”. Bara för att man har svenskt blod betyder det inte att man automatiskt tillhör oss. Eller ens är svensk i något annat än blodet.

Jag gillar inte heller att er syn på honom är att han är ett ”barn”. En 19 åring är inget barn längre, det är en ungdom som bär ansvar för sitt eget liv. Dagens ungdomar och även ”vuxna” beter sig dock som småbarn

Jag tycker att det är på tiden att även förrädare åker på samma våld som våra har råkat ut för. Tommie Lindh och Daniel Wretström t.ex. där har vi någon som är en av ”våra söner”, våra bröder. Några som faktiskt förtjänas att stå upp för och att fälla en tår.

Blir de straffade av ödet och gudarna så är det endast rätt åt dem. För förr eller senare kommer alla få vad de förtjänar. Endast ironiskt att Einar blir mördad av samma pack som han glorifierade och ville vara en del utav. Precis som kommunister som åkte till Sovjet för att sedan bli anklagade att vara spioner och sedan avrättas. Dem är sådana nollor att inte ens deras ”idoler” ser dem som något mer än smuts.

Om vi ska vara helt ärliga, vem bryr sig egentligen? För vem kommer det här vara mer än något ”ojdå”? Jag avskyr folk som låtsas bry sig över något när de egentligen inte bryr sig. Det är godhetsknarkande.

Jag förstår till fullo din syn på saken och en del av mig delar den synen. Men jag ville i krönikan lyfta det som jag ser som det verkliga problemet. Att våra unga från tidig ålder indoktrineras vilket gör det lätt att falla in i sådana här subkulturer.

Med “barn av vår tid” syftar man inte på att Nils var ett barn då han dog, utan snarare att han präglades under unga år och därför hamnade där han hamnade.

Är det mer synd om honom än om någon annan? Absolut inte. Snarare tvärtom. Men hur vi än må vrida och vända på det så var han som så många andra ett barn av sin tid och en produkt av mångkulturen. Var han en förrädare? I mina ögon är svaret nej. Förrädarna sitter betydligt högre upp och gör sådant här möjligt.

2 gillningar

Okej, tack för förtydligandet. Då förstår jag mycket bättre och jag håller med dig i det allra mesta. Ett ”offer” men ett frivilligt ett. En manipulerad ”marksoldat” men en ”marksoldat”, manipulerad eller ej så var han det ändå för fienden. Vilket är därför jag ser han som förrädare.

Frågan är var vi ska dra gränsen? Vilka unga blir då kvar och är “värda” att kämpa för? Vi behöver inse vilken enorm hjärntvätt unga utsätts för och först då kan vi bli ett alternativ att räkna med.

1 gillning

Jag kommer att tänka på latrinopatrasket 6ix9ine som också började leka gangster. Han gjorde en del bus på riktigt och åkte dit. Det slutade med att han golade på alla sina polare så att de fick skaka galler istället för honom. Konstigt är det att han inte blev avrättad.

Frågan är vad vi ska tycka om ngrpojken som avrättade en polis i Biskopsgården?

Om man medvetet är emot vårt folk tycker jag inte att man är värd att kämpa för och vi ska inte slösa fokus på de som inte vill och vägrar hjälp vi ska inte heller slösa vårt fokus på att försöka hjälpa någon fiende ”soldat” utan istället fokusera på att bygga upp oss själva och de som inte slåss emot vårt folk.

De allra flesta unga är inte emot vårt folk. De må vara hjärntvättade och blivit dekadenta och så vidare men under allt det där kan man ändå se en svensk moral och heder. Jag har själv gått i skolan och vuxit upp i den här nya generationen. Jag är fullt medveten om all propaganda och hjärntvätt och själv behövt utstå all den skit i skolan men sen märker man främst bakom stängda dörrar men även ibland öppet att under all den där fasad och dekadens så är de inte helt hjärnslöa och korkade eller emot oss, de har svensk heder och moral och värdesätter det högt även ifall de inte själva inser det.

De är vad vi ska fokusera på, vi kan inte fokusera på att rädda allihopa för allihopa varken kan eller vill bli räddade. Men Einár och liknande idioter är inte värda att kämpa för. Var och en ska först och främst kämpa för sin egen familj och närhet och sympatisörer. Att rädda någon som långt vilsen är bara ett plus men det ska inte vara något fokus i dagsläget anser jag. Allt handlar ändå om prioriteringar av resurser.

1 gillning

Jag har helt och hållet adopterat ett uttryck från Dulny. Nämligen Boskapsgården. Mycket mer passande tycker jag.

1 gillning

Mycket fyndigt, ska genast lägga till det i min vokabulär :rofl:

Jag tror att Paulina vill ha sagt ; Han är PK samhällets offer. När media ger pris åt en 16 årings idioti -klart att han lockas in i dessa kretsar som den judiska kultur media idealiserar. Annat hade varit om Grönberg varit 30 år - men 19 åring mördas av sina “vänner” som han hyllade , visst är det fel någonstans. Jag ger skulden på media . Han var ju bara ett förlett barn som hölls till föredöme att förleda våra svenska ungdomar av" kulturens" makthavare från den vita musiken.

Hade du reagerat samma sak om det hade varit en rappartjej som blivit mördad?

Han var väl tattare / romer / löst folk. Grönberg är ett sådant namn, mycket tjat om att han är svensk hit och dit. Bottenskrap från början till slut. Do your homework.

2 gillningar

Japp, smuts är smuts spelar ingen roll vilket kön de har. Varför frågar du? Är du själv tjej? För jag får känslan av att du tänker och uppfattar saker på ett känlosamt sätt.

Frågan är hur ska problemet lösas? Jag tror inte på shomrims försök med att köpa pizza, ge dom korv och låta en polis tjej lägga på senapen.
Som militär anser jag att enda lösningen är att bara höja den skyhöga blyhalten i luften ännu mer och återta de ockuperade områdena i Sverige. Inget parti har det på sitt program i Sveriges dyraste dagis.

1 gillning

Instämmer, E var ett barn av vår tid. Men ytterligare en sak att belysa är att Einars föräldrar Lena och Erik kanske också var barn av vår tid. Åtminstone hans mor stöttade hans gangster- rap framgångar och var med på grammys- utdelningar. Hon verkar betrakta det som ett kulturellt uttryck, att E älskade musiken och textförfattandet. Han rappade visst redan som fyraåring.

Nåväl, vilken naivitet. Einar texter handlar om knark, vapen, pengar, våld och död. Hans umgänge är gängkriminella. Och att spela sådan skitmusik influerar en ny generation unga som tror att snabba cash och mord är coolt.

Föräldrars gränslöshet är enorm. Barn behöver vuxna, inte fler polare, starka, goda förebilder som är gränssättare, tar ansvar och engagerar sig i sina barn.

Inte vuxna som tror att samhället, skola och socialen ska ta hand om deras avkomma.

1 gillning

Vill tillägga några tankar angående huruvida Einar förtjänade att bli mördad eller inte.

1. Att vara ung innebär att ha ett omdöme som är under utveckling. Därför behöver man vuxna som stöd och rådgivare redan när barnen är små. Som speglar och tolkar verkligheten för barnet, så det inte fastnar i en fantasi, utelämnad åt sina egna inbillningar. Ung och dum är inte ett epitet taget ur luften. Att vara naiv är som ung naturligt. Desto mer kräver vi att vuxna och föräldraskap inte är det. Men det är inte samhället som är din morsa och farsa, utan din biologiska föräldrar. De ska lära dig ansvarsutkrävande och lära dig ta konsekvenser av dina handlingar.

2. Det handlar mindre om att förtjäna att dö, men desto mer om att man blir som man man umgås, eftersom unga identifierar sig med sina kompisar om du som förälder inte axlar den rollen, som föredöme för ditt barn. De härmar, vill vara lika dem de ser upp till. De intar roller och positioneringar. Om dina identifieringsobjekt då är gängkriminella, så bör du inte förvånas om du själv slutar med en kula i skallen.

1 gillning