Nato varnar för "barbarisk offensiv" i östra Ukraina

Läs hela artikeln på Nordfront: Nato varnar för ”barbarisk offensiv” i östra Ukraina

Förutspår stort anfall genom Donbass • Ryssland anklagas för mord och våldtäkter mot civila.

Lite konstigt att det bara är ryssarna som begår krigsbrott. Det kanske är så att nyheterna styrs av ett visst folk, som startade kriget!

Det ska bli intressant att följa den offensiven. Jag tror att det kan gå bättre för ryssarna nu än det gjorde i inledningen med den misslyckade attacken mot Kiev osv. Dessutom gissar jag att Ukraina kan börja få brist på vissa saker som det kan vara svårt att få fram nya till fronten. När bränsle osv tar slut blir det svårt för Ukraina att försvara sig.

Det blir spännande veckor framöver.

Jag betvivlar inte att ryssar har utsatt kvinnor för övergrepp, men så länge man tystar ner om övergrepp från invandrare i Sverige får media ingen respekt av mig.

Nej nej ryssarna är körda de har ingen chans till någonting !
Ekonomin är på väg mot graven stor del av världen sanktionerar och mer kommer medans rysslands krig kostar multum.

Förr eller senare plockar ryssarna själva bort putin som russinet ur kakan .
Även om putin skulle gå segrande ur detta krig vad skall han göra sen då?
Stor del av världen vill inte ha med dig att göra wow vilken vinst för folket och landet.

Det som kommer hända förr eller senare putin som sagt förvinner en ny människor tar över och som kommer få jobba hårt med att återfå omvärldens förtroende tillbaka sakta

Jag tänkte på kriget den närmaste tiden. Då gissar jag att ryssarna kan bli ganska framgångsrika, åtminstone i jämförelse med hur det gick för dem i offensiven mot Kiev. Vi får se…

Vad som händer med Ryssland kommande 1-20 år kan jag inte uttala mig om. Det kanske blir katastrof för landet? Vi får se där också…

Helt säkert kommer Ryssland att ta Mariupol snart. Gissningsvis inträffar då en massaker på Azov.