Lille Uffe är inte så tuff längre

Läs hela artikeln på Nordfront: Lille Uffe är inte så tuff längre

Några månader in på Ulf Kristerssons regering är Sverige i sämre skick än någonsin • Svaghet, splittring och handlingsförlamning präglar Tidö-regimen, skriver Simon Holmqvist.

Ränderna går nog aldrig ur Kristersson. Bo Lundgren säger att Ulf Kristersson å Fredrik Reinfeldt ville ha fri invandring för att krossa välfärdssystemet.

2 gillningar

Tack för en bra ledarartikel, bra analys och en illavarslande slutpoäng. Jag har också mina tvivel om fortsättningen och kommer de inte att lyckas rensa ut våra institutioner är slaget redan på förhand förlorat. Jag såg fram emot detta skifte men förhoppningen börjar redan pysa ut som ur en sprucken kondom.

2 gillningar

Precis så blev det som under den borgerliga regeringen för många år sedan. . Om man får citera Olof Palme - “Vi lämnade ett smörgåsbord, och kom tillbaka och hittar rester av några avätna sillben.” Halvfärdiga vägar som inte avslutades, räntebidragen för ny etablerade husägare med småbarnsföräldrar togs bort, efter skatter hit och dit osv. Folket gick på knäna då med.

1 gillning

Man ska inte bli förvånad att det ser ut som det gör. I princip är alla politiker inget annat än bedragare. Oavsett om det är höger eller vänster som styr så förändras aldrig någonting. Jo, möjligtvis till det sämre, medan bedragarna höjer sina löner och fortsätter att slafsa vid köttgrytorna. Både Uffe och neber-ättlingen hade säkert gärna sett att svenskar hade fått gå från hus och hem och leva i tältstäder som i deras drömland JewSA.

1 gillning

Frågan är hur det skulle ha varit om Juholt var statsminister.

Jag har läst att man ville ha bort honom för att han sa nej till olika globalistiska projekt. Men det kan finnas en annan anledning också, som jag kan komma till senare.

1 gillning

Det blir fortsatta gratis pizza-middagar hos Polismyndigheten med kriminella kulturberikare som specialinbjudna hedersgäster även i fortsättningen. Allt för att skapa trygghet och minska kriminaliteten. Denna gång bjuds det, från statskassan, även på hemmagjord efterrätt och välkomstdrink.

Jo, det har med att han var reporter under Oskarshamnsolyckan 1989 där John-Olle Persson omkom. Som sägs ha varit på väg att avslöja något om Palmemordet.