Konstnären Lars Vilks död i trafikolycka

Läs hela artikeln på Nordfront: Konstnären Lars Vilks död i trafikolycka

Frontalkrockade med lastbil utanför Markaryd • Våldsam brand uppstod.

Säpo lyckades med vad Al Qaeda misslyckades med.

2 gillningar

Vilks hade nog varit säkrare om han sökt politisk asyl i Ryssland.

1 gillning

En mycket suspekt trafikolycka, och polisen säger att de inte “vill” att det ska vara något annat än en olycklig tillfällighet. Inga trovärdiga utredare säger så.

1 gillning

Konstnären Vilks kan man väl tycka lite vad man vill om rent konstnärligt. Men en märkligare olycka får man nog leta efter. Två poliser skyddar en hotad konstnär och bilen de färdas i lyckas med konststycket att köra över ett skyddsräcke för att i exakt samma ögonblick ha oturen att bli påkörd i krock med lastbil. Det måste nog vara sådant som statistiskt kanske sker en gång på miljonen eller något sådant. Kanske är det istället någon som nu sitter någonstans och räknar dollar, för var det inte utlyst ett pris på 100 000 dollar till den som mördade Vilks som ett lamm. Upplägget påminner nästan om sådant man brukar se i agentfilmer. Men det kan ju även vara den berömda mänskliga faktorn att föraren somnade vid ratten av någon outgrundlig anledning…

2 gillningar

Känns bra. Varför ska en pajas som presterat NOLL och INGET av konstnärligt värde åtnjuta ett livvaktsskydd till en kostnad som skulle ha kunnat ge tusentals svenskar på äldreboenden runt om i landet en något drägligare tillvaro. Mina tankar går till den drabbade lastbilschaffisen och hans familj.

Är faktiskt lite chockad att han gick bort på det sättet, han har överlevt mordförsök och ett terrorattentat som var specifikt inricktat på honom och nu har livvakterna som skulle beskydda Vilks lyckats döda honom, så jäkla udda liksom.

Påminner mej direkt när Steve Irwin gick bort, lever för djur, älskar djur, brottas o fångar farliga djur… dör av en jäkla stingrocka.

Tur i oturen att snuten körde in i en lastbil och inte i någon småbarnfamiljebil när de forcerade mitträcket som en jäkla kanonkula, 4,5 ton i 160km, det måste vara en jäkla anslagsenergi där.

Lars Vilks som under sin livstid var hatad och bespottad av (((svensk media))) för att ha spridit “hat och islamofobi”, hyllas nu unisont av samma (((media))). Vad ska man kalla det här beteendet?

Är det ett utslag av den schizofreni som man måste vara behäftad med för att platsa på en (((svensk))) nyhetsredaktion? Eller är de helt enkelt så vana att ljuga dagarna i ända att de inte kommer ihåg vad de tyckte för några år eller dagar sen?

Det finns ju två världsreligioner som inte bara tillåter sina anhängare att ljuga, utan tom uppmanar dem att ljuga för att nå personliga eller gemensamma mål.

Det skulle inte heller kunna vara helt omöjligt med som det spekuleras i artikeln att ett däck har exploderat. Den där bilen dom färdades i vägde ju 4 ton. Det är rätt så bra tryck på varje däck då. Har man kanske inte helt koll på däcken då,samt körde rätt så fort?..ja då kan det ju sluta rätt så illa.

Det 4,5 ton tunga dödsfordonet verkade inte ha det mest elementära i trafiksäkerhetsutrustning; låsningsfria ABS-bromsar, vilket bromsspåren på asfaltvägen vittnar om. Nu kan man ju fråga sig vad det är för inkvoterat företag som byggt om bilen. Ahmeds momsbefriade Cykel och Mopedservice i Fittja?

har för mig de även ska ha sagt typ att inget tyder på att detta är ett dåd…

inte omöjligen så har de (msm, säpo?) valt en person som får prata på det sättet och kanske tom personen har sådan åsikt, men som du säger lär det knappast vara särskilt normalt inom poliskåren att ha den infallsvinkeln.

dvs, jag misstänker att de använder msm i bedrägliga syften. att de får de misstänkta att känna sig säkra(re) och genom det göra bort sig. men då jag är troende på att lögner leder till h-vete, så är det inget förfarande jag hyllar.

1 gillning

jag har kört på motorväg, säkert iaf 100km/h, i en gammal amazon som vänster framdäck sprängdes på. lät precis som ett pistol/gevär skott. dock var det inga problem för mig, som nybliven körkortsägare, att få kontroll över bilen och köra in till vägkanten.

och om de nu körde 160km/h, antyder inte det att de var jagade ändå?

1 gillning

Har de sagt så är det bara ännu ett tecken på att olyckan inte är en tillfällighet.

1 gillning

Okej. Vilken tur att allt gick bra då den gången så att säga. Är man inte vann vid en sån händelse är nog risken stor annars att man bli rätt så skärrad.

Man undrar ju. Det hela låter väldigt skumt.

1 gillning

@Victor Tack - jo jag hade väl ingen större misstanke att nån sköt på mig direkt. dessutom ska bilen som de använt tydligen vägt flera ton mer än en amazon och det tsm med deras högre fart gör det nog svårt att jämföra ändå. polisen sitter oavsett i en lite surare sits - så sett att de lär “veta” att nån nog är ute efter dem, än en volvoarbetare, tror jag.

sen läste jag nånstans, möjligen lögnmedia eller flashback, eller kanske var samnytt förresten - att vaktskyddet har som strategi att ibland köra om (“random”) i hög hastighet just för att “de kan ju vara förföljda” typ.

sen tycker jag det är lite märkligt att jag för-förra söndagen skulle hjälpa en änka med hennes bil. personen som hjälpte till sade att vi inte behövde byta däck, trots att den hade stått utan luft flera år högst troligen eftersom när jag fick av däcket så var dess “utböckling” knappast som om det återfick sin runda form. och med det risk för sprickor. kanske även polisbilen hade dåliga däck.

en annna lustig sak är att den bil jag fn står som ägare till, är enligt uppgift en gammal polisbil. jag tvivlade lite på den uppgiften tills jag häromdagen såg detta i backspegeln (samt något som ser ut som en mikrofon bredvid också):

köpte den superbilligt också. en tiondel av vad blocketjudarna säger att den är värd. (visserligen några fel på den)

sen hade jag en dröm, säkert ett år sedan, där det var som om jag var ute och åkte bil - och så tittade jag i backspegeln och så ser jag en gubbe med kortklippt skägg. jag har inte rakat mig på flera år

Ah ja visst. Så kan det nog vara.

Det är mycket möjligt att det är så. Har inte så jättekoll på deras rutiner men ja.

Jaså? Inga fel på dom däcken? Jo,visst tjena ja😕Man ser en hel del folk tyvärr som åker runt så till vardags med sina bilar. Och inte tänker på det mer än en cykels däck. Det är tur att det finns några händiga karlar kvar i detta nu fortfarande. Som dig själv i det det här fallet.
Jag skulle inte direkt bli förvånad om det visar sig i utredningen att den polisbilen också hade dåliga däck.

Intressant! Det verkar som du har gjort ett riktigt fynd där trots allt ja!:+1:

Hehe,är det så? Okej,haha. Men man får väl vara vaksam på om man ser Jesus i backspegeln, när man själv är ute och kör då så att säga
?:wink:

1 gillning