Kommentera veckans fråga här

Kommentera veckans fråga här.

Veckans fråga (v 23) är: Borde transornas sagostunder för barn förbjudas? Veckans fråga: Borde transornas sagostunder för barn förbjudas? (nordfront.se) Det är allt märkliga tider när det ens ska behövas att ställas en sådan fråga. För varför ska små barn indoktrineras i den udda konsten att acceptera onaturliga beteenden som inte följer naturens lagar så att säga.

De flesta normalt tänkande anser nog att det är olämpligt att ge utrymme för propaganda som uppenbart syftar till att krossa den naturliga synen på det manliga och det kvinnliga. Förbud av indoktrinering av barn är så klart på sin plats av så många skäl att det är svårt att bara välja ett alternativ egentligen.

Men nog lutar det väl åt att förbud bör införas på grund av risk för psykologisk skada. Detta då det på lite sikt kan förvirra barnens syn på manligt och kvinnligt. Övergreppsrisken direkt vid dessa så kallade sagostunder är väl kanske inte direkt överhängande, men det är ju inte direkt otroligt att det sedan i förlängningen kan leda till att barn och ungdomar får ett onaturligt tänkande som inte är till nytta för ett livskraftigt samhälle med starka traditionella värderingar kring kärnfamiljen som sådan.

Det är synd att en fri debatt via kommentarsfältet i direkt anslutning till artikeln eller veckans fråga i skrivande stund inte låter sig göras på grund av det rådande kriget mot det fria ordet och en normal yttrandefrihet. Men här på diskussionsforumet går det ju fortfarande att ge synpunkter på det hela om man nu håller sig inom dagens snäva censur-ramar så att säga. Så varför inte lämna någon vettig kommentar här så att säga. Kämpa som alltid på för vårt vita folks bästa.

Folkgemenskap!

Jag röstade för övergrepps risk. Om barnen mår psykiskt dåligt så ökar risken för övergrepp.

Är det rätt att trycka tillbaka extremvänstern?

Jag svarade effektivt.
Om vänster folk kommer och säger åt mig att jag använder fel ordbruk, så går jag bara på värre! Tills dom är tyst och aldrig mer yttrar sig.

Veckans fråga på Nordfront (v 25) är alltså denna: Är det rätt att trycka tillbaka extremvänstern?

Veckans fråga: Är det rätt att trycka tillbaka extremvänstern? (nordfront.se)

När exempelvis extremvänstern siosistiska hantlangare förtalar nationellt sinnade genom att kanske använda epitet ”Nazist” mot de som ogillar att se hur det vita svenska folket byts ut mot mörka rasfrämlingar och vågar att stå offentligt för den åsikten och då kallas för kanske mördare av omhuldat vänsterpack, så är det väl en självklarhet moraliskt att anmäla sådana vidrigheter.

Samtidigt ska man alltid vara medveten om att det är samma slags folk som har skrivit de antivita lagarna, som sedan sitter och tolkar hur det ska dömas i olika rättsinstanser när nationella oskyldigt blir påhoppade verbalt. Så om det hela är effektivt rent juridiskt kan väl diskuteras. Men man ska alltid hålla på de sina och sitt eget vita folk, så att anmäla förtal är alltid viktigt rent principiellt.

Folkgemenskap!

Kommer du strida för Nato om du blir inkallad?

Bara för mitt land. Jag är för gammal och sjuk. Men hemvärnet har alltid varit viktigt i Sverige.

Det bästa politiskt sett när det gäller försvar av vårt folk är att stödja Nordiska motståndsrörelsen: Ideologi & Politik (xn–motstndsrrelsen-llb70a.se) detta är helt klart känslan.

Men veckans fråga (v 26) var alltså denna - Kommer du att strida för Nato om du blir inkallad? Veckans fråga: Kommer du strida för Nato om du blir inkallad? (nordfront.se)

Tror undersökningen som sådan nog inte bara är intressant för nationella, utan även för de antivita skojare som uppenbart med list ockuperar Riksdagen och styr över det vita folkets huvuden, utan att de korkade anti-nationella dum-svenskarna tycks fatta ett enda smack.

Det är säkert ändå intressant för de styrande att se i vilken mån det ännu eventuellt finns någon som helst självbevarelsedrift kvar hos det nordiska vita svenska folket. Men då de flesta svenskar är helt tysta och tiger om allt, så kanske även detta är ointressant för de antivita.

Svarsalternativet som ligger närmast till hands i denna fråga är ändå: Nej, Nato är en globalistisk krigsallians som utgör ett hot mot vårt folk.

Har på något vis en stark känsla av att det i landet utåt sett kommer att finnas rätt så många pacifister och vapenvägrare i detta land inom kort. Om det nu finns någon som helst självbevarelsedrift kvar hos det vita svenska folket…

Undersökning: Få tänker strida för Nato om de blir inkallade

Det är inte så lätt att försöka sätta sig upp mot militära myndigheter. Efter som jag har befäls utbildning så vet jag vad som händer om man vägrar. Ibland måste man välja utan att ha något riktigt val.

Denna veckas fråga på Nordfront (v 27) 2023 handlade alltså om semesterresor: Veckans fråga: Åker du/har du åkt på semester i sommar? (nordfront.se)

Kan här säga att det finns så mycket att se och förundras över när det gäller Norden och Sverige när det gäller hur intressant och vacker vår del av världen är att det inte finns så mycket av tanken om att det skulle vara grönare på andra sidan av staketet liksom.

Tycker ofta att man kan vara nöjd och glad över att vi nordbor har så mycket intressant att upptäcka i våra förfäders del här uppe i norr av världen att man mycket väl kan se det som en semesterresa att bara få gå omkring lite i våra förfäders fotspår och då än mer förstå att vi äkta nordbor ska vara tacksamma för den natur och historia vi kan uppleva i levande livet på våra egna breddgrader.

Ha det fint vänner!

Den orten jag bor i, har ca 416 invånare på vintern. Ca:20 000-30 000st på sommaren. Jag har legat ute på vägarna som jobb sedan början på 80 talet, så jag har kört ca 500-1000 mil i månaden. Därför har jag haft båt och semestrat med den.

Semester är väl egentligen inget tvång att resa hit eller dit bara för resandets skull. Det många glömmer bort är att semester handlar om att man ska få vila ut och känna sig lite fri från vardagens alla tvång. Man skulle väl kunna säga att få en andhämtningspaus och möjlighet att fylla på energi inom sig så att man orkar med kommande dagar efter semestern. Men många vill ofta hinna med så mycket på några få semesterdagar att det kanske är mer arbete och springande efter luft än någonsin. På semester ska man nog helst ta det lugnt och förstå att man inte behöver jaga runt efter sådant som väl alla tror man måste uppleva och se. Det räcker ofta med små lokala turer på någon mil, kanske med cykel om man nu har fysik för sådant. Bara att hyra en eka och meta i en vik och dra upp några fiskar med metspö kan vara sådant som ger en känsla som kan slå långresor utomlands.

Jag brukar cykla till en resturang långt ut i skärgården. Bra mat trevlig personal och unga snygga tjejer som serverar. Det tycker jag är semester.

Som vit nationellt sinnad är väl kanske veckans fråga (v 29) - Viken är den bästa svenska nyhetspodden? Veckans fråga: Vilken är den bästa svenska nyhetspodden? (nordfront.se) inte så värst svår att besvara. För även om det finns en del guldkorn att hämta från andra håll att ta del av ibland så ligger väl svaret närmast att säga – Radio Nordfront, vilken faktiskt som oftast vågar säga rakt ut hur det står till med vårt land utan att som många andra poddar gör och då går som katten kring het gröt utan att tala klarspråk om vad som är bakomliggande orsak kring dagens nedbrytande mörka mångkultur och massinvandring och uppenbart antivita politikers import av mörka rasfrämlingar.

Flat boll har aldrig intresserat mig. I ett lag är nog mer än 50% flator enligt dom själva.

Jag pendlar mellan alltid och för det mesta. I onsdag var jag med i ett quiz gäng. En sosse hoppade på mig om att jag kallade invandrare för babbar. Han har adhd och hade jag inte backat så hade smällt och kvällen blivit förstörd. Vi vann, bland en massa duktiga lag. Hela resturangen var helt full.

Tränar du?

Jag har cyklat mycket. Mest för nöjes skull. Gått med hundar i skogen. Huggt ved. Idag är hjärtat för dåligt och jag orkar ingen ting.

Tror och känner att snacket om att vita män skulle gå omkring och dagligen tänka på Romarriket, åtminstone här i Norden Veckans fråga: Hur ofta tänker du på Romarriket? (nordfront.se) är rejält överdriven. Kan väl inte direkt påstå att man så värst ofta alls tänker på Romarriket, det finns nog en mer nationell tid som man tänker på desto mer.