Knivlagen skärps

Läs hela artikeln på Nordfront: Knivlagen skärps

Straffet höjs för brott mot knivlagen • Bedöms som grovt brott i “kriminella miljöer”.

Ja då får alla Svenska hantverkare, snickare, målare, rivare, vaktmästare lämna sin machete hemma…

Trams. Jag har/hade en liten pennkniv på nyckelringen. Om bögpolisen tar mig får jag böter och 18 mån fängelse.

:grinning:

(Men det är Ok med en liten Hammare i bältet va?)

Sparkar in en uppenbart öppen dörr nu men det stör mig något fruktansvärt att somliga knivar skulle vara av farligare art än andra. Vad är det för j…la trams? Antar att det är samma lika pseudologik som att “assault rifles” är farligare än andra handeldvapen. Det har ju naturligtvis inte att göra med vem som nyttjar verktyget att göra utan det beror på verktyget i sig!

Alla som köper köksknivar får skynda sig hem från köpcentret innan shomrim stoppar dem och kollar i bagageutrymmet. Det kan bli att krypa in i kurran om de har osis.

Illusionen av säkerhet i samhället…
Meningen är väl att man inte skall kunna försvara sig alls. Nu blir det till att vara försiktig med svampkniven, så man inte blir påkommen med den när man är ute och plockar svamp. En gång minns jag, blev jag riktigt uppläxad av en person då jag hade glömt en sån liten säkerhetskniv i fickan, för att öppna kartonger med.

En mora i bältet dras ju snabbare än en så kallad spring stilett,som ska tas fram i vissa fall även en säkring +knapp att fälla upp den,då har moranredan avslutat duellen…Tanke sen spring stiletter blev olagliga ute på allmän plats,men moran fick man ha då…Otroligt sjuka knivlagar…Tur det finns färdig skivat bröd…