John Cleese står upp för konsthistoriker svartlistad för "antisemitiskt uttalande"

Läs hela artikeln på Nordfront: John Cleese står upp för konsthistoriker svartlistad för "antisemitiskt uttalande"

Cleese ställer in fullbokat framträdande • ”Jag har varit lika antisemitisk- svartlistar mig själv”.

Juden har nog mycket att vinna på att spela ned slug makthunger i dessa corona-dagar…

1 gillning

Liberal demokrati! Du får tycka vad du vill! Så länge du gör som judarna vill! Jude diktatur efter som ingen har röstat på dom.

1 gillning

Jag minns inte namnet på sketchen men Cleese spelar Mr. Hilter, Palin spelar Mr. Bimmler och Chapman Ron Ribbentrop. Tycker personligen sketchen är rätt oförarglig om än tramsig men väldigt rolig. Med dagens trånga åsiktskorridor skulle den förmodligen vara omöjlig att göra nu. Men för 50 år sedan var det betydligt högre i taket.

2 gillningar

Jag tror det var den här sketchen du syftade på. Vilka legender förövrigt dom är John Cleese och hela gänget i Monty Python. Pk hysterin kan dra åt helvete!

1 gillning

Ett mycket engelskt klipp med pytongruppen. Mr. Churchill hade nog gillat denna humor.

1 gillning

Ja. Det tror jag säkert att han hade gjort. Även om jag nu är NS kan jag skratta åt sånt i alla fall. Men alla kanske inte tycker lika.