I Ledarperspektiv #80 hevdes det at Nasjonalsosialismen passer best til et kollektivistisk folk, da NS i sin natur er kollektivistisk. I og med at man setter rasen først, så er dette udiskutabelt.
Et eksempel var tvangsvaksinering (i tilfelle den kunne redde folket).
Man anerkjenner og hyller også individuelle (og rasemessige) forskjeller og skiller seg da fra andre kollektivistiske ideologier.
Det som jeg er kritisk til, er påstanden om at det Nordiske folk er et kollektivistisk folkeferd. Jeg mener det er mye som tyder på det motsatte og at dette er genetisk betinget.
Det er mye som tyder på at Svenskene er verdens mest individualistiske folk. De passer ikke sine barn eller gamle. De flytter hjemmefra tidligst i verden og er minst religiøse.
Om dette skyldes propaganda eller natur kan diskuteres, men jeg mener det er delvis naturgitt.
I Kevin MacDonalds bok «Individualism and the Western Liberal Tradition», spesiellt avsnittet «The extremism of Scandinavian Culture: Egalitarianism, Trust, Conformity and Consensus Decision Making» så vises det til at Svensker er de minst etnosentriske folk i verden og han gir gode argumenter for at dette er genetisk arv fra nordlige hunter-gatherers.
Min brannfakkel er da: Om vi nordboere er individualistiske av natur og Nasjonalsosialismen er kollektivistisk, så er kanskje ikke vi skapt for hverandre?
Sammanfattning
Denna text kommer att döljas