Högkonst – botemedlet mot en toxisk kultur

Läs hela artikeln på Nordfront: Högkonst – botemedlet mot en toxisk kultur

Vad kännetecknar högkonsten? • Hur skiljer den sig från den moderna antikulturen? • Nestor reder ut begreppen.

Utan musik skulle livet vara ett misstag.
– Friedrich Nietzsche

1 gillning

Konst är bra konstigt egentligen. Den som helt saknar talang för att skapa något verkligt kulturellt högtstående, men har rätt kontakter bland det så kallade utvalda folket. En sådan ”konstnär” kan ofta nästan sätta sig och skita offentligt mitt på golvet i en konsthall och bli kallad för både nyskapande och en ovärderlig mästare inom sin egen genre har det väl i något sammanhang sagts. Till denna avdelning så kallad konst hör väl ”menskonsten”. - Tänk vad vore denna värld utan all sionistisk marxism…
Det positiva med verkligt usel konst är väl att äkta talang syns så mycket klarare.

1 gillning

Tack för en intressant och tänkvärd artikel.

På Nationalmuseum i Stockholm har man placerat ut informationsskyltar vid “problematiska” konstverk. Det handlar alltså om sån högkonst som du beskriver. Skyltarna är till för att besökarna ska kunna genomskåda drömmen om den ursvenska överhögheten och rasismen som tavlorna är kontaminerade med.

vlt.se/artikel/politisering-och-pekpinnar-pa-nationalmuseum-nar-ska-publiken-fa-tanka-sjalva

Den här artikeln har uppmärksammats internationellt - i Sverige har den däremot inte fått någon större uppmärksamhet.

Normala människor har även olika uppfattningar om konst. Med normala menar jag de som avskyr den "entartete " konsten som pådyvlas i dessa dagar. med en intensiv propaganda. Jag vill vila ögonen på ett konstverk med önskan om att få vandra i den, känna doften av hö, i en, friska havsvindar i en, önska att paddla längs en kanal, osv , min smak. Och jag har dem, 20 st. För några år sedan sade en normal konstkritiker: “Kasta inte oljemålningar som ratas i dag, ställ undan dem om ni vill, det kommer en tid då skönhetsuppfattningar blir modern igen och värdet stiger.” Andra beundrar historiska händelser, härliga drömmar . Andra igen personer, barn osv. Hur kan en normal sund själ finna något i en skrothög, förvridna monster, klumpar - och kallar det för konst? Helt sinnessjukt och vedervärdig. Det tycks ha gått troll i allt som förr var vackert och det är inte så fina som John Bauers utan de heter anti rasism, homosex, demokratisk frihets utövande, osv. Ju fulare och äckligare ju mer får de beundran av media. Att Nationalmuseum kritiserar våra gamla konstutövare eller deras tid är en skam för Sverige. Ett hån mot våra verkliga konstnärer både kvinnliga och manliga som noggrant med skönhets och estetiska ideal gett oss så mycket glädje. Inte att förglömma alla skickliga amatörer som skildrat vår landsbygd och stadslivet. Titta gärna på Återvinningsaffärer - där finns oftast oljemålningar som dagens vilseledda indoktrinerade demokrater har lämnat in.

2 gillningar