Fungerar masker? Virusimmunolog Dr Byram Bridle utför ett enkelt experiment

Fungerar ansiktsmasker?
Virusimmunolog Dr Byram Bridle utför ett enkelt experiment.

Ledtråd: COVID virus är SMÅ, maskorna i ett filter är STORA!

3 gillningar

Men sen finns det ju masker som inte har stora filter.
Finns masker i alla sorters kvalitéer och användningsområden.

Men visst en mask skyddar nog inte fullt ut.
Finns alltid partiklar som kan komma ut.
En mask borde ju “dämpa” lite i alla fall.

Dock är jag varken vaccinerad eller använder mask.
Lever livet som det vore 2019. Eller ja ut o resa var ett tag sen. Enda nackdelen med att inte vara vaccinerad är att man inte kan dra och se sig omkring i Vida världen.

det är en principsak att inte ha mask tycker jag

jag VÄGRAR att ha det bara för det ser så jävla bögigt ut hahahha

1 gillning

Jag tvingades till mask på vårdcentralen igår. Jag använde masken som fluga, ingen brydde sig.

Jag satte på mig en riktig skyddsmask och gick in på diverse störe butiker, som ett slags protest, men ingen brydde sig om det.

Ja det finns PFF3 och N95 filter som skyddar mot nästan allt, ca 75-100% mot Covid. Det många inte tänker på är att man även behöver ögonskydd för att det ska funka helt, men reducerar risken gör det däremot.

Det bästa är i sådana fall FM53 eller FM54 istället, men lite väl överdrivet? Likaså är det överdrivet att hela befolkningen ska använda mask, även när man är helt ensam på skogsvandring.

Enda gången jag har använt var på sjukhus, fastän jag inte är sjuk respekterar jag de äldre så de slipper känna oro.

Eftersom vaccinet enbart skyddar dig personligen mot “allvarligare sjukdom och död” så borde det enda logiska vara att det är de äldre som bör vaccinera sig och använda munskydd (om de nu känner för det), men då får inte läkemedelsbolagen lika mycket pengar.

Vaccin skyddar inte helt mot Cöröna, de som är vaccinerade kan fortfarande bli sjuka och sprida vidare, precis som en ovaccinerad. Varför skall man då vaccinera HELA världens befolkning, när folk under 40 år och som inte är överviktiga har ca <0.0015% risk att dö? Det är större risk att du träffas av blixten från klarblå himmel än dö utav Cöröna. Då är det väl bättre att bli sjuk istället och få ett “naturligt” skydd som även är långvarigt enligt peer-view studier.

Fast då får inte läkemedelsbolagen några pengar… ajdå, så kan det inte vara. Nä, ta sprutan varje månad annars mördar du alla i din närhet!!!11 NUUUU!!!

2 gillningar