Finland engagerar jägare i krisberedskap

Läs hela artikeln på Nordfront: Finland engagerar jägare i krisberedskap

Är formellt inblandade i landets krisberedskapsanalyser • Arbetet publiceras i jakttidning för att hålla jägare uppdaterade.

Jag visste inte att jägare anses som ett problem i Sverige. Jag trodde det var det motsatta. På vilket vis anses jägare vara ett problem? Det verkar ju som det blivit inne bland giriga och hycklande kändisar, som Henrik Schyffert t.ex. Jag har läst om hur kvinnor börjar jaga i stor utsträckning och blir höjda till skyarna för det i mysartiklar i olika tidningar…

Har det att göra med att man blir hemmablind på något vis, att man inte vill nyttja det som finns inom landet? Jag ser i människors trädgårdar hur mycket äpplen som finns på deras äppelträd, men det får bara bli fallfrukt och kasseras, för äpplen, de köper man i affären, från länder långt, långt bort ifrån vårt eget, där äpplena massproducerats med kemikalier, så de får ett perfekt utseende, men smakar inget… Ytan är ju viktigast idag, när det gäller allting.

Liknande tror jag det är med svenskens benägenhet att föredra kött långt från vårt eget, där djuren plågats i köttindustrin på alla sätt och vis, så man kan spara in på pengar. Då kan man köpa än mer tramsprodukter man inte behöver. Många tycker väl att kött som är vilt är för naturligt och nära inpå. Äter man kött har man ett personligt ansvar att se till att de djur man äter har levt ett värdigt liv.