Film/serietips fritt från PK och rasfrämlingar

Nuförtiden så är det väldigt svårt att hitta bra filmer där man slipper hbtqp och massa rasfrämlingar. Man brukar oftast få gå bak i tiden. En serie som man märker stor skillnad på är Arkiv X. De första säsongerna är det väldigt mycket vitt och rätt så fritt från hbtqp-trams, men vi de sista säsongerna, speciellt efter uppehållet så är de mer och mer rasfrämlingar.

Tänkte folk kunde komma med bra film/serietips där man slipper allt pk och massa rasfrämlingar.

Jag kan ge tips om en(håll för öronen) netflixserie.
The Ranch.

Väldigt macho, minimalt med svarta, tror jag kan räkna dem till två extremt små roller. Mycket skämt om vänstern och klimathotets gud Al Gore. Sunda budskap om att man ogillar globalist och kapitalistföretag.

Sevärd serie iallafall.

2 gillningar

Den har jag aldrig sett. Får kolla på ett avsnitt om det är min humor.

Min humor är “Doc Martin”. Kanske för att jag är likadan. Säger och gör saker hela tiden utan att fatta att jag välter porslinet i skåpet.

Dock, Doc Martin fru i serien är judinna.

1 gillning

Jag har lite annorlunda tips, nämligen 2 tonårsserier:

H2O: Just add water - australiensisk produktion. De första säsongerna i alla fall är väldigt befriade från rasfrämlingar. I den sista säsobgen byts en av tjejerna ut mot en rasblandad tjej.

Luna - argentinsk produktion. Förvisso är det en Disney-serie och jag vet inte riktigt hur ni definierar argentinare, men de flesta ser väldigt europeiska ut och handligen skiljer sig från de vanliga groteska PK-serierna från Disney.

Intressant att du nämner just Arkiv X. Jag började kolla på första säsongen tidigare i år av en slump och tyckte också den var lite trevlig just för att serien kändes vit och anständig. Lite som de tidiga Morden i Midsomer, fast helt annan miljö och handling.

Jag tog mig igenom hela första säsongen av Arkiv X, men det är ju väldigt varierande nivå på avsnitten tycker jag. Avsnitten som kretsar kring huvudstoryn är oftast de mer intressanta och många av utfyllnadsavsnitten känns rent tramsiga även om vissa av de också var bra.

1 gillning

Problemet med i princip alla filmer och serier är att de måste gå igenom ett (((filter))) för att överhuvudtaget kunna bli producerade och nå en publik.

Detta filter består inte endast av uppenbara saker som PK-svammel om Wakanda och bögeri, utan utgår från en konsumtionsmall där filmernas syfte är att locka in en så stor publik som möjligt genom att trycka på samma knappar som knark och porr, med en glättig utsida och fräsiga effekter utan något som helst konstnärligt värde eller ett djup som överstiger en daggmasks tolkningsförmåga.

Detta har eskalerat oerhört sedan DVD:er förlorade sin relevans. Denna industri möjliggjorde filmer med ett högre konstnärligt värde att kunna skapas. Idag produceras enbart den mest depraverade dynga man kan föreställa sig. Jag är ganska säker på att något inte står rätt till i ens psyke om man kan utstå att genomlida exempelvis en Marvel-film.

Men med det sagt: Sopranos.

3 gillningar

Kan tipsa er om filmen The man from earth.
Finns en afrikan med, resten vita.
Väldigt intressant film. Många år sen jag såg den.

1 gillning

“Den yttersta domen”, eller Andrei Rublev som titeln är på ryska. Den handlar om livet om en rysk konstnär på 15-1600 talet, otroligt vacker och fin film. Trots att den är gjord under sovjets “guld era” så är den extremt befriad från kommunistisk propaganda.

1 gillning

Schindlers lists

(om ni tycker om komedie :man_shrugging::clown_face:)

1 gillning

Något är fel då ingen har tagit upp det.

Lord Of The Rings.

En av dom enda filmarna jag kan se igenom utan at bli störd på alt degenerade porr, onödig nakenhet, rasfrämlingar, pk dyng och annat judendom

5 gillningar

filmatisering av august stridbergs liv är ganska bra, gjord nån gång på 80 talet
bra gjord, alltid intressant med filmer som bygger upp bilder av gamla sverige

öppet arkiv på SVT play är generellt väldigt bra
gillar att gräva in sig i SVENSKA produktioner, kanske inte lika flashiga som amerikanska men vafan gör det, sverige är bäst :muscle: :muscle: :muscle:

2 gillningar

Den här filmen och uppföljaren är rätt så politiskt neutral eller till och med politiskt inkorrekt: Brother (1997 film) - Wikipedia

Lite gammal och inte den mest påkostade produktionen, men ändå klart sevärd och som sagt var befriad från sunkiga Hollywood-värderingar.

Kan faktiskt finnas en del guldkorn där. Som denna halvt bortglömda pärla till miniserie, med ett delvis biografiskt manus av Ingmar Bergman som grund: Den goda viljan | SVT Play

Det påminde mig också om att tipsa om filmerna som lagts upp på SVT Play i samband med att regissören Jan Troell fyller 90 i år. I synnerhet filmen Här har du ditt liv skulle jag nästan våga påstå kan ligga absolut i topp av alla svenska filmer som någonsin gjorts.

1 gillning

Alla ryska filmer/serier jag sett är mer eller mindre befriade från degeneration.

Jo utfyllnadsavsnittet känns väldigt onödiga. Finns vissa guldkorn av de.

Annars kan jag rekommendera Nuremberg från 2000 med Alec Baldwin i en av huvudrollerna. Nu menar jag inte att det är en skitbra film om rättegången men tror att filmen hade aldrig fått göras om på samma sätt. Brian Cox som spelar Hermann Göring gör ett himla bra jobb. Både som skådespelare och får fram en bra bild av Göring som en väldigt smart och klok människa.

Har endast sett filmen med engelsk text på någon streaming sida. Har haft svårt att hitta den någonstans på nätet.

1 gillning

Kan du tipsa om någon rysk film eller serie?
Gärna från 2020-2021.

Sen får du gärna kasta in en länk eller två där man kan se filmen alternativt serien med text(swe/eng). Ja det ska vara en gratis streaming.

Om någon vill se originalfilmer från III. Reich 1933-1945 så har jag några hundra. En del kan ni se och ladda hem här:

German movies banned & forbidden by law

1 gillning

Det är förfärligt hur utbudet ser ut nuförtiden. Man får helt enkelt gå bak i tiden. Personligen lägger jag fokus på filmer från 30- till 80-talet som jag ännu inte sett.
Såg (om) nu senast The Sting och The Sting II (Blåsningen) på Bflix. Negrer som får baxa 8-10 väskor samtidigt åt en vit rik con-man. Uppfriskande och njutningsfullt.

Mycket bra rulle som smörjer smaklökarna rejält. Kan ses om och om igen. Har du sett tvåan? Förvisso inte lika bra som ettan men helt klart sevärd.

1 gillning

Visste inte att det fanns en andra film av The man from earth. Får kolla upp.

Chernobyl såg jag senast. Förvånansvärt välgjord och kan ses här

Sen är det ju en smaksak vilken typer av filmer man gillar, men generellt så har ryska filmer/serier ingen woke-propaganda.

Streamingsajter finns flera om man bara googlar och där finns både äldre filmer från Sovjet samt nyare.