Efter chockhöjningen - tusentals britter tänker vägra betala elräkningarna

Läs hela artikeln på Nordfront: Efter chockhöjningen – tusentals britter tänker vägra betala elräkningarna

Många britter kan vägra betala elräkningarna i oktober i protest mot chockhöjningarna • “Miljontals människor i det här landet kommer att kastas in i fattigdom i vinter”.

Det är en stornäst folkgrupp som är problemet. Och det vore bättre dom gav sig på dom.

Självklart! Sen tror jag iofs att det kommer bli besvärligt framöver även utan näsor i vägen.

Västvärlden har vant sig vid en tillvaro med en ung och arbetsför befolkning (först här och sedan i utvecklingsländerna) samt fri tillgång till mycket billig energi (olja). Den tiden är förbi.

Räkna med att allt kommer bli dyrare för resten av våra liv. Mycket dyrare! Det är “bästa” scenario.

“Värsta” scenario kan vi gå in på längre fram när vintern närmar sig. :wink:

En låt jag lyssnade mycket på när jag satt i Fängelse var den här: “Gimme some truth” med John Lennon från hans platta Imagine som gjordes 1971 efter att The Beatles slutat. Låten är typisk för Lennon som jag ser det: En människa som söker sanning. Och låten är en käftsmäll mot (((systemet))). En person som jag blev vän med på fängelset sade till mig att det är mycket enklare att leva om man inte söker sanningen. Det är enklare att följa med strömmen. Men jag sade att jag är en sådan som söker sanningen. Den här videon är när Lennon sjunger in det som kommer på plattan sedan. Jag älskar att se honom stå där och sjunga. Det jag ser är inte en superstjärna från världens populäraste rockband. Det jag ser är en ganska osäker och nervös man. Osäker på hur det ska gå att spela in utan The Beatles. Men han följer sitt hjärta och det blir bra. Skivan blir en succé. Texten är fantastisk bra. Lennon hade genomskådat systemet. John Lennon mördades utanför sitt hem 9 år senare i New York. Gimme Some Truth (live vocal out-take) - YouTube

1 gillning

Så sant så. Det är ju inte elen som blivit dyrare, utan skatten som höjts. Så som vi har på vårt drivmedel.

En sån kampanj hade vi behövt i Sverige också. Tänk om man kunde samla ihop hundratusen människor och storma Rosenbad och Sagerska. Vad ljuvligt det hade varit. Så hade vi även fått reda på om de har tillgång på mikrovågsvapen som Castro använde i Ottawa tidigare i år.

Alla kända musiker och artister är inte helt hjärndöda. En annan som var född samma år som honom var Frank Zappa. Han var definitivt också vaken. Finns både citat och videoklipp som tyder på det. Har många gånger undrat genom åren ifall han också blev mördad. Att cancern inte var naturlig. Finns liknande konspirationsteorier om Bob Marley som ju dog ett decennium tidigare. Alla tre kanske inte satt inne med sensationella uppgifter. Kan ha varit deras status som har skrämt upp globalistkräken. De hade ju möjligt vis kunnat få många människor bakom sig. Fast Zappa var en så kallad army brat. Hans farsa var hög militär. Så han kan möjligtvis ha vetat en hel del. Även Jim Morrison var en army brat.