Det är dags att förbjuda reklam

Läs hela artikeln på Nordfront: https://nordfront.se/det-ar-dags-att-forbjuda-reklam

“Det är hög tid att vi förbjuder denna pest” • Marcus Hansson argumenterar i denna debattartikel för att reklam ska förbjudas

Reklam är oftast bara störande, onödigt, påträngande, tjatigt, värdelöst och även miljöförstörande. De flesta brukar väl numera ha texten Reklam Nej Tack! på sin brevlåda. Reklam behövs sällan då man ser direkt i sin butik vad det kan vara kampanjpris på eller sådant. Förr innan TV-reklam var det lite spännande faktiskt med lite reklam innan filmen. Men nu är reklam bara tröttande. Radioreklam kan faktiskt ibland vara lite roligt om det är en kul dialog i sammanhanget. Tror inte att reklam kommer försvinna i första taget, men en viss reglering behövs. Förresten, gamla reklamfilmer kan ibland vara lite kul som kultur.

Här kommer länkar till äldre reklamfilmer:

Owe Thörnqvist och Bronzol-reklam:
Hälsan för halsen Bronzol - YouTube
Alice Babs och Toy-reklam från 1962:
Toy-reklam 1962 med Alice Babs - YouTube
Reklamfilm för Skantic Färg-TV
Reklam för Skantic Färg-TV 1972 - YouTube
Saab 95 reklamfilm från 1961
Saab TV-reklam från 1961 - “Saab 95 - Konturen” - YouTube
Reklamfilm för Volvo 1961
Volvo 1961 - YouTube

Obs! Icke sponsorer…

reklam överallt. bedrägligt är det ofta dessutom. eller ja det kke är det per princip. iaf - ser jag en tjej som visar sin barm på insta som addar så misstänker jag direkt en neger därbakom som väntar att råna mig. vit eller svart neger. insidan räknas. sen kke de ibland “bara” fläker ut sig, som en pumpa-honblomma, så borde man kke knyta åt den då tillfälle ge. men en kan bli förbannad för mindre säkert än att vistas med horor. sen är det väl kke större risk att det går åt hel-vete ju fler honplantor man knyter åt. vem vet. iaf blir det fetare pumpor om man bara låter så få honblommor som möjligt leva vidare…

var det inte nån rotchild förresten som hade patent om hur vissa övervakningssystem kan utnyttjas i reklamsyfte. patentet säger inte i detalj direkt utan ska väl ses som mer “från ett högre plan”. sen är samma “rotchild” dessutom omnämnd i msm som “absolut inte medlem av rotchild-bankfamiljen” men ändå multimiljardär typ.

tror inte det var U.S. patent [7,346,545](US7346545B2 - Method and system for payment of intellectual property royalties by interposed sponsor on behalf of consumer over a telecommunications network - Google Patents

https://www.foxrothschild.com/patents/publications/internet-advertising-patent-saga-continues

då “rotchild” , som jag kommer ihåg det stod som “inventor”. men min simpla googlesök fann det inte så jag gav upp.