Anser ni att jag har rätt nu?

Läs hela artikeln på Nordfront: Anser ni att jag har rätt nu?

Efter fiaskot med Qanon och Donald Trump • Marcus Hansson förespråkar att dissidenter lär sig tänka mer källkritiskt • Han gör även kort upp med en av våra egna villfarelser.

1 gillning

Nej, jag anser att du ha haft lika mycket fel hela tiden. När man kallar Trump för “den mest ‘Israel’-vänliga presidenten någonsin” har man sannolikt inte hela bilden klar för sig. Men du får gärna förklara hur det kommer sig sig att:

1. Makteliten var tvungen att fuska för att få bort DJT
  2. Varför judisk media smutskastat honom sedan den dagen han anmälde sin kandidatur
  3. Hur förklarar du att trupptillbakadragandet från Mellanöstern gynnar “Israel”?

Tack på förhand

Hej

Nu kritiserar mina artiklar konspirationsteorin om att Donald Trump kommer att sparka ut Biden från vita huset efter valfusket. Jag har inte kallat Trump "den mest ‘Israel’-vänliga presidenten någonsin” i mina två artiklar.

Du verkar prata om något helt annat än mina artiklar, är du säker på att du har skrivit i rätt artikel?

Jag kanske har skrivit det tidigare, men det är ändå något Trump själv påstår att han är.

In August 2019, President Donald Trump declared himself “history’s most pro-Israel U.S. president.”

Vill du istället debattera dina tre punkter, så kan vi göra det, meddela mig om du vill göra detta så skriver jag ett svar.

1 gillning

Tack för svar. Jo, jag vill nog minnas att du kallat DJT för “den mest ‘Israel’-vänliga presidenten någonsin.” Jag kan leta när tid ges men du borde kanske själv minnas vad du skrivit?

Det är en sak vad han säger och en annan vad han gör. Det är t.o.m. så illa att han MÅSTE säga det och du kan nog själv räkna ut varför.

Ja, jag ser gärna att du svarar på tre punkter. Annars hade jag knappast framfört dom. Tack på förhand.

Jag kan även recensera den sida du hänvisar till, som bl.a. skriver en ren lögn:

“Most Israeli leaders and citizens would like to see him win a second term”

Detta eftersom Trumps UPD förhindrar ett “Storisrael” enligt Yinon-planen. 99,9 % av världens judar har torah som grundfundament, där det är skrivet att området mellan Nilen och Eufrat tillhör dom och Odeds plan bygger på detta.

Folk som inser, eller anser att massinvandringen förstör eller redan förstört Sverige och andra europeiska länder, men som inte kan se den rosa judiska elefanten i porslinsbutiken, kommer alltid att sitta fast i det demokratiska ekorrhjulet och är helt värdelösa vad gäller en verklig lösning på problemet. Att diskutera med dessa människor är naturligtvis bara slöseri med tid, bättre då att lägga tid på att uppfostra sina barn i rätt anda så att de förstår hur samhället fungerar så att de kan göra bättre val i framtiden.

Du nämner AfS i slutet på din text Marcus, men AfS, precis som SD har sina starkaste sympatier för Israel och det judiska folkets oinskränkta rätt att härska i Mellanöstern OCH inte för det svenska folket och dess rätt att härska i sitt eget land Sverige. Den enda skillnaden mellan AfS och SD är att AfS ännu inte fått en plats vid de politiska köttgrytorna och då kan man kosta på sig att vara lie mer högljudda och radikala.

Vad gäller Trump så är han ännu ett sorgligt exempel på amerikanska presidenter vars omtanke i första hand inte gäller det egna folket, utan Israel och det judiska folket. Men han har kommit till lite insikt nu, inte för att det kommer att förändra honom särskilt mycket till det bättre men man får väl vara glad för det lilla. Trump har bittert konstaterat att ingen president i USA gjort så mycket för judarna som han; flyttat USAs ambassad till Jerusalem, skänkt miljardtals dollar öronmärkta för vapenköp till Israel, lagt fram en “fredsplan” enligt vilken de ockuperade palestinierna inte längre skulle vara BARA ockuperade, utan BÅDE ockuperade och totalt landlösa och livegna och han har fyllt upp Vita huset med judiska rådgivare och makthavare.

Trots alla dessa gåvor till det judiska folket, så hade bara 25% av USAs judar röstat på honom, konstaterade han för ett tag sen. Han hade alltså kastat pärlorna för svinen, för att använda ett uttryck myntat av juden Jesus vid ett tillfälle när en ickejudisk kvinna (svin) bad Jesus att göra hennes sjuka barn friskt (kasta pärlor över honom).

Så jag håller med dig Marcus, Trump var inte mycket att hänga i julgranen, men det är så det fungerar i våra västerländska liberala demokratier. I valen vart fjärde år ges vi möjlighet att inte få rösta på politiker och partier som vi sympatiserar med, utan på de politiker och partier som vi tycker minst illa om.

De nya makthavarna i Afghanistan, talibanerna, har uttalat sig om den kommande statsbildningen och någon demokrati kommer det inte att bli tal om. Jag spår det landet en lysande framtid, inte minst med tanke på dess geografiska läge; gränsande till Iran, Kina och fd sovjetrepubliker, med vilka man kan idka handel och få betalt i reda pengar - INTE med bomber och granater som varit fallet de senaste 20 åren.

Tack för svar. Jo, jag vill nog minnas att du kallat DJT för “den mest ‘Israel’-vänliga presidenten någonsin.” Jag kan leta när tid ges men du borde kanske själv minnas vad du skrivit?

I ärlighetens namn så skriver jag så mycket, det blir allt svårare för mig att komma ihåg allt jag skriver och ännu värre vad andra skriver. Med detta sagt så sökte jag på frasen och hittade att Holmqvist skrivit om det i en artikel.

Det är en sak vad han säger och en annan vad han gör. Det är t.o.m. så illa att han MÅSTE säga det och du kan nog själv räkna ut varför.

Varför han säger det är för att människor ur den samlade judiska gruppen har mycket makt. Tittar vi på Holmqvist artikel så inte bara säger Trump det, han gör det också.

Jag vet inte alla skälen till varför de önskade göra det, jag kan endast spekulera. Mina spekulation är att han gick emot (den djupa statens/ andra maktinnehavares) internationella och nationella ambitioner. Som exempel kan nämnas att invandringen från Mexiko går på högvarv (Lawless America: Federal Judge Rewrites Immigration Law So Deported Illegal Alien Criminals Can Freely Re-Enter The Country - National Justice) och när det kommer till det internationella så önskar eliten att man inte tänker “amerikanskt” utan kör vidare på frihandel enligt amerikansk idé som gynnar de allra rikaste.

1. Varför judisk media smutskastat honom sedan den dagen han anmälde sin kandidatur

Jag tror vi får skilja lite på judisk media här. Breitbart och Alex Jones var positiva till Donald Trump, de är judiska. Den liberala judiska median var motståndare till honom. Jag får en känsla över att du tror att DJT var bra för att han attackerades av etablissemanget i USA:s press, för mig är det inte så. DJT har inte uppfyllt det han lovade vita, däremot har Israel fått mycket av vad de önskade. Grovt tittat på saken kan man se han som en del i koshermackan.

1. Hur förklarar du att trupptillbakadragandet från Mellanöstern gynnar “Israel”?

Mig veterligen har jag inte påstått att trupptillbakadragandet från Mellanöstern gynnar Israel. Jag skulle säga att det inte gör det såvida inte den amerikanska opinionen svänger och blir kritisk mot amerikansk utlandstrupp för att skydda nationen Israel och deras intressen, då kanske det gynnar dem ur ett längre perspektiv.

I dina första två stycken instämmer jag helhjärtat, men sen kommer misstagen:

Undrar om det är hans påstådda “omtanke om det judiska folket” som gjorde att han fick så många röster av det amerikanska folket [närmare 80 miljoner!!!] att att dom av fienden inlagda algoritmerna kraschade och falska röster fick importeras mitt i natten? Vad tror du?

Ambassadflytten var förstås ett sätt att sätta press på dom, “nu har ni fått det här, nu får ni ge nåt till palestinierna.”

Det är förstås inte DJT ensam som beslutat om pengar till “Israel”. Ett förslag från presidenten kan faktiskt bli nerröstat i kongress och senat.

Och fredsplanen har du tydligen missuppfattat rejält. Den innebar de facto motsatsen till det du påstår, att “Israel” skulle fastslå sina gränser och därmed ge utrymme för en palestinsk stat.

"Keep your friends close but your enemies closer" kanske du hört talas om? Det är sannolikt den modell DJT arbetade efter. Inge dum idé om du frågar undertecknad.

Vilket understryker mitt påstående att DJT var hatad av större delen av det judiska etablissemanget.

Nej, Jesus var INTE jude! Det är judisk propaganda.Tvärtom så var han emot penningmånglarna och kastade ut dom ur templet. Termen ‘jude’ fanns inte ens under Jesu tid.

Om inte du skrivit det så ber jag om ursäkt.

Varför han säger det är för att människor ur den samlade judiska gruppen har mycket makt. Tittar vi på Holmqvist artikel så inte bara säger Trump det, han gör det också.

Kortfattat, Holmqvists text saknar värde, inte minst eftersom den bygger på judisk propaganda. Det finns naturligtvis judar som uttalat sig positivt om DJT, av förklarliga skäl.

Om vi nu ska tala om att få känslor så får jag känslan av att varken du eller Holmqvist förstår hur judea arbetar, taktiken och tekniken.

Jag vet inte alla skälen till varför de önskade göra det, jag kan endast spekulera. Mina spekulation är att han gick emot (den djupa statens/ andra maktinnehavares) internationella och nationella ambitioner.

Så du anser inte att han gick emot judendomens planer på ett ‘Storisrael’ genom sin UPD? Planen innehåller en klausul om att “Israel” måste fastställa sina gränser. I mina ögon är det ett svek mot “Israel” och det judiska folkets önskan om den bibliska profetians uppfyllelse. Du tror inte det kan vara en stor orsak till varför han behövde förflyttas ut ur Vita huset?

Vad kan den ‘djupa staten’ ha haft för nationella ambitioner?

Försökte inte DJT stoppa invandringen från bl.a. Mexiko?

Nej, Breibart och Alex Jones är INTE judisk media i ordets rätta bemärkelse, de sympatiserar möjligen med “Israel” och judenheten, och kanske även sponsras av de samma. Judisk media är den som ägs och skrivs i av judar - vare sig de är ‘vänster’ eller ‘höger’ - och där har lejonparten skrivit negativt om DJT. Hur ska man förklara det om DJT har gett “Israel” och judea det mesta av vad dom vill ha?

Du kanske inte ska lita så mycket på dina känslor, utan ägna dig åt vad jag skriver i stället? Jag menar att DJT satt en käpp i hjulet på det större “Israel”-projektet genom sin UPD. Att han flyttat ambassaden till Jerusalem och “gett dom Golanhöjderna” (vilket han förstås inte kan göra i verkligheten) är morötter han kastar till dom för att få igenom sina planer, diplomatiska grönsaker, helt enkelt.

Visst får du se honom “en del i koshermackan”, men då ser du inte hela bilden, tyvärr. Hur tror du han kunde ha lyckats stoppa en global hydra på bara fyra år? Trump var smart och använde samma kortlek som dom, eller snarare så använde han sig av deras kortlek. Därav deras ilska mot honom.

Det finns ingen annan förklaring till varför hela den internationella judenheten gick samman för att stoppa fyra nya år.´

Jag har nog aldrig påstått att du påstått det, utan generaliserar över dina negativa ståndpunkt gällande DJT och “Israel”. Men i verkligheten så blir ju tillbakadragandet ett misslyckande för det judiska nationalhemmet då deras bibliska planer grusas och det har nog mycket lite med den amerikanska opinionen att göra.

Ursäkta om mitt svar får ett konstigt utseende men jag är ny till den här formen av kommunikation. Tack.

Så Trump skrämde judarna genom att retirera och säga att mark som judarna stulit numera är laglig judisk mark men att judarna inte får stjäla mer mark i framtiden (vilket i princip alla västerländska politiker redan säger offentligt)?

Jag tror snarare att judar och vita liberaler hatade Trump på grund av att han hade en moralstärkande effekt och gav vita konservativa människor hopp, plus att han var en stark personlighet och hade kunnat bli en svårkontrollerad ledare under rätt omständigheter. De dolda makthavarna föredrar mer konforma och färglösa politiker som Joe Biden eftersom de aldrig kan bli ett hot mot deras makt.

2 gillningar

Det ena utesluter väl inte det andra?

Om man går samman och genom fusk ser till att en president får sluta sitt ämbete så retirerar man väl inte, man gör väl motsatsen, full fart framåt?

Ingen president har så vitt jag vet, tidigare ålagt “Israel” att definiera sina gränser genom att skriva under ett avtal. Synd att inte palestinierna satte sig ned vid förhandlingsbordet, ty då hade pressen legat på “Israel.”

Nej, men det ena känns övertygande medan det andra känns logiskt haltande.

Det var Trump som retirerade (genom att erkänna Jerusalem som Israels huvudstad osv, han gick judarna till mötes). Sedan vet jag inte exakt vilka teorier om valfusk du tror på och hur du menar att det var judiska intressen som “kuppade” bort Trump? Jag är för egen del inte alls övertygad om att Trump förlorade valet pga tekniskt valfuskande, men jag håller med om att val rent allmänt riggas genom media och att Demokraterna i USA fått igenom reformer som gynnar dem på bekostnad av Republikanerna. Så jag säger inte att valet var rättvist, men om man kommer med mer konkreta påståenden om valfusk bör man ha belägg för det.

Det finns väl diverse avtal och FN-beslut som tagits genom åren och hela tiden sagt “den här marken tillhör Israel just nu, men här går gränsen”. Sen har Israel erövrat nytt land, omvärlden har halvhjärtat protesterat mot avtalsbrotten och sedan efter några år kommit med nya avtal som säger att den nya marken också tillhör Israel men att de inte får ta mer mark nu. Så det enda Trump uppnådde och hade kunnat uppnå var att legitimera israeliskt landtjuvande som redan ägt rum och oavsett vad Israel hade behövt lova om framtiden så hade de ändå garanterat fortsatt att tjuva land från palestinierna. Därför köper jag inte att sionister skulle hata Trump på grund av att han ville att Israel skulle skriva på det där avtalet.

Får se om den här metoden gör det lättläst.

Haha… tillåt mig att småle. Det var det dummaste jag hört. Så Jesus var inte jude??? Vad var han för något då? Själv kallade han andra judar och sig själv för “Israels barn” . Det är ett annat namn på judar. Eller vad menar du att Jesus var? En utomjording?

Om Jesus inte hade varit jude så hade han naturligtvis inte blivit insläppt i det judiska templet, eller växelkontoret, eller ockerbanken kanske är en bättre benämning.

Staten Israels gränser har fastställts ett flertal gånger tidigare, vilket aldrig har hindrat en framtida expansion, dessutom tänker judemakten långsiktigt. Ytterligare fastställade av statens gränser skulle inte betyda särskilt mycket.

Du menar alltså att det i princip inte finns någon judisk media i Sverige?

Något förvånad svarar jag att jag trodde du var ganska insatt i hur de arbetar då du skrivit en hel del i ämnet. Att spela på bägge planhalvor och låtsas stödja både den ena och den andre är en metod. Exempel på det är när rabben Pinchas Goldschmidt påstår att "muslimer är våra naturliga allierade i Europa", eller det påstådda stödet för Trump. Det finns ju t.o.m. judar som uttalat sig positivt om en herre som Adolf Hitler. Allt judar säger måste granskas med lupp enligt “Med sveket som vapen”-metoden. Kan det tänkas finna en judisk infiltratör, eller någon som springer deras ärenden i NMR? Det förekom i NSDAP, så frågan är värd att ställas.

Judisk propaganda är sådana texter och likande som kommer från judar och i viss mån deras lakejer. En del tjänar dom utan att förstå det.

Ja, det stämmer och i synnerhet när det gäller judea. Men det blir offentligt tack vare media och en nagel i ögat på det judiska nationalhemmet.

Som jag skrev, DJT spelar smart schack med dom och hade han krävt något av dom först hade han knappast fått nåt annat än tomma tunnor som svar.

Det nationella lyckades dom ju knappast bra med då DJTs 80 miljoner röster visar på motsatsen.

Jag tycker nog man måste säga att han lyckades relativt bra, ja. Men det blir ju en fråga om tycke och smak och saknar betydelse för vårt samtal som gäller DJT vs judea, om jag får bestämma.

Det jag svarade på gällde Breibart, som kanske kan liknas vid svenska Fria Tider, samt Alex Jones, inget annat. Som vitt jag vet är väl samtliga du räknar upp ägda av judar?

Du tar i och påstår saker om mig jag aldrig yttrat. Jag är realist och ser inte allt som svart eller vitt. Jag inser judeas makt och hur svårt det är att göra något åt deras inflytande, inte minst tack vare segern i andra världskriget och deras tillgång till pengar. Trump blev blåst av dom på ett par hundra miljoner dollar och vet sannolikt hur de arbetar och hur han måste arbeta för att göra något åt det. Han uttalar sig ibland positivt om dom men han har ju faktiskt uttalat sig ganska negativt om dom också: Trump's Jewish Insult - YouTube

Han kan säkert sin historia och vet därmed hur han ska hantera schackpjäserna, vilket det mesta jag påstått tyder på. Mark Glenn på The Ugly Truth är en lysande analytiker och har skrivit spaltmeter om DJT och hatet mot honom från judea. Det måster ju finnas en förklaring till det och det kan ju knappast vara att de ser positivt på honom, eller hur?

Presidentkandidaten? Jag känner inte till någon annan president som tagit hem trupper från MÖ i den omfattning DJT gjort.

Ordern att döda Soleimani kom knappast från Trump utan från “Israel” och någon geografiskt rätt placerad general, med tycke för det judiska nationalhemmet, utförde ordern blixtsnabbt.

Då kanske du kontrar med att han mer eller mindre erkänt, men vad skulle han ha sagt? “Jag utfärdade aldrig någon order om mord på Soleimani, det gjorde “Israel” tillsammans med några av de militära höjdarna”, och därmed gräva sin egen grav. Pentagon är inte en homogen massa som alltid följer vad presidenten vill och de behöver heller inte ringa honom och fråga vad de får och inte får göra.

Som du ser blev dina citat som vore de mina, men hoppas du kan läsa vem som skrivit vad i alla fall. Jag provade att ändra i det första citatet, men då blev det ditt namn med min avatar. Jag kunde i alla fall läsa vad du skrivit, med viss svårighet. Men det tar sig, tror jag. :upside_down_face:

Ja, det som är övertygande och faktiskt sant är ju att judea styr den politiska diskursen och därmed läsarens tankar. Att Trump skulle vara en Shabboz Goyim är logiskt haltande mot bakgrund av vad han gjort och hans UPD.

Vilken betydelse har det egentligen vilken tätort som är huvudstad i ett ockuperat land? För judendomen är det förstås av yttersta vikt att Jerusalem blir huvudstad, eftersom det är enligt judendomens mest heliga bok, torah. Och det är också förklaringen till varför DJT gjorde som han gjorde, han kastade till dom ett ben att tugga på, och inte vilket ben som helst. Allt för att pressen på dom skulle märkas. För övrigt var det inte hela staden som skulle bli judisk, utan ungefär hälften. Man måste förstå spelets regler och hur teatern spelas.

Vilka har kapaciteten och finanserna för att en sådan kupp ska lyckas? Finns bara ett svar på den frågan. Och det är inga teorier alls, utan ren fakta, Mike Lindell et al har gjort en grundlig analys och det råder ingen tvekan om att fusket var omfattande. Som jag skrev, så fick DJT så pass många röster att algoritmerna säckade ihop och falska röster fick importeras på valnatten. Eftersom de försökte få bort honom redan 2016 så visste de att omfattningen av bedrägeriet skulle bli stort så försökte de vara väl förberedda, men inte ens det hjälpte mot Trumps popularitet.

Ja, det finns väl ett hundratal resolutioner tagna i FN mot “Israel”, men vad har det hjälpt? Har det ens stått i media om alla dessa ställningstaganden av FN? Men så fort USA är med vid förhandlingsbordet så är media där, men inte lika mycket när det gäller DJTs UPD. Det väcker i alla fall ett alarm hos mig och borde göra det hos alla som insett att Palestinafrågan är den i särklass viktigaste frågan. Först när Palestina blivit fritt kan andra länder och folk bli fria.

Jag minns inte alla detaljer i planen i skrivande stund, men om jag minns det rätt så var det inget legitimerande av redan stulen mark. Kan ha varit så att avtalet sträckte sig tillbaka till 1967. Måste kolla upp det. Jag liksom Mark Glenn på The Ugly Truth menar att araberna skulle ha satt sig ner och förhandlat för att då hade pressen hamnat på “Israel”, i stället för som nu, hos araberna, av det enkla skälet att det är bättre med lite än inget, och i förlängningen ännu mindre:

ed note–Message to Abbas, the Arab League, and everyone else screeching about this ‘ultimate deal’–

Take a good look at the situation involving the Native Americans, how their land was stolen from them, how they were herded off to reservation after reservation after reservation and who now suffer from severe alcoholism, drug addiction, and a whole host of other social, economic and situational ills that will (sadly) be with them until they are made extinct.

This is what will happen to the Palestinians absent the intercession of the United States in reigning in Judea Inc, and yes, as imperfect as his ‘ultimate peace deal’ is, this is what Trump aims to do.

There will be no ‘driving the Jews into the sea’. They are armed with hundreds of nuclear weapons, many of which have doubtless been secreted into every major world capital. They own the economic and political systems of the West. They own Hollywood. They are not going anywhere and if they suspect that a repeat of the events of 70 AD is in the works they will blow up the entire planet.

Take the deal. Declare your Palestinian statehood and enjoy all the rights which will come with it. The alternative is that Israel will, not might or maybe, but WILL, slowly chew away every last inch of your land until there is nothing left.
Backing Abbas, Arab League rejects Trump’s Middle East peace plan – The Ugly Truth

Mer av intresse från TUT:

…if Israel viewed Trump’s ‘peace deal’ favorably and non-threatening to her long-range plans that said Congress-critters they would have gotten their ‘cease and desist’ orders as soon as news of this upcoming ‘letter’ had made its way into the ears of Bibi.

We are forced to point out these very rudimentary and elementary facts due to the present reality of the situation that–almost to every man, woman, and child across the political-commentary spectrum–there is absolutely NO DISCUSSION WHATSOEVER taking place concerning the recent political upheaval involving the Impeachment of DJT, POTUS and his plans for the Middle East, and particularly those plans involving an ‘ultimate peace deal’ with DEFINED BORDERS which the Jewish state considers to be anathema, blasphemous and just down-right unacceptable.

Remember, the Jews don’t want a Middle East peace plan, just the Middle East.
Jewish Democrats spearhead letter to Trump blasting peace plan – The Ugly Truth

‘The second section of the deal, which states that there should be two states for two nations, was not just an empty slogan, but a requirement that the US thinks should be the foundation of the long-awaited deal. Be that as it may, Netanyahu is not ready to cross this line. In fact, he never intended that this agreement would be actually be implemented. He would never agree to making east Jerusalem the capital of a Palestinian state.’

ed note–There has never been and will never be an Israeli politician–much less a Prime Minister–who was not a gangster, fraudster, murderer and land thief. Ehud Olmert was all those things, so the reader should not make the mistake of thinking that by posting his OpEd that we are painting him as a ‘good guy’.

Nevertheless, there are times when the testimony of gangsters, fraudsters, murderers and land thieves can be useful, and particularly when said testimony can be used in better understanding the shenanigans surrounding more powerful gangsters, fraudsters, murderers and land thieves, in this case, Netanyahu.

As we said here in the immediate aftermath of DJT releasing the details of his much-anticipated ‘ultimate peace deal’, no one should make the mistake of thinking that all Netanyahu’s handclapping and smiling was due to his approval of the deal. He welcomes this deal as much as venereal disease welcomes penicillin, all his theatrics in front of the assembled crowds and cameras notwithstanding. Furthermore, all the ‘experts’ who said that Trump did this in order to help Netanyahu out in getting re-elected have betrayed–once again–how little they truly understand the political machinery in Judea, Inc and how it functions, and particularly the right-wing machinery to which Netanyahu is party.

And finally, in underscoring just how much off the reservation many of these same ‘experts’ are, it is precisely DJT’s ‘ultimate peace deal’ that is the fuel and fire being used in attempting to run him out of office, the same fuel and fire in fact that was used against his predecessors who attempted during their own tenures to bring about some resolution to the Palestinian/Israeli situation, a problem which Judea, Inc does not want to see resolved until she has finished with the task of gobbling up every single clod of dirt in the Arab Middle East.
‘Netanyahu never really planned to implement Trump’s peace plan’ – The Ugly Truth

Kul att mitt svar får dig att småle en smula. Icke desto mindre har du fetfel. Som jag skrev så uppfanns inte termen jude förrän många hundra år senare. Enligt Shlomo Sand i boken The Invention of the Jewish People, på artonhundratalet, enligt länken nedan, 1775. Så bara där misstar du dig. Du sväljer judisk propaganda utan att tänka på vem du egentligen tjänar. Se länkarna nedan.

Hur vet du vad som hände i och utanför templet? Han kanske tog sig in med våld? Eller hade dom säkerhetsvakter utanför ingången? Din respons väcker mer frågor. Här följer tre länkar:

https://archive.is/AMTcL

https://rense.com//general96/jesusnotjew.html

Jesus var jude! Hans mamma var judinnan Maria och hans far okänd, eventuellt var det en eller två “änglar”. Inte såna där som flaxar omkring med svanvingar och blåser i trumpeter, utan “ovanligt sköna judiska män” (den bibliska definitionen av ängel) - var skulle hon ha hittat några såna? För mig framstår det som att leta efter higginspartikeln i en höstack.

Eftersom judendomen ärvs på mödernet så var han en solklar jude. Att den svenska benämningen “jude” inte skulle ha använts vid tiden för Jesu födelse gör honom inte mindre judisk. En hundbajs blir inte en guldklimp bara för att man kallar den så. Du får kalla dina kära judar vad du vill; på svenska var han JUDE. Vad ni kallar honom på yiddish eller hebreiska är din ensak.

Suck. Du får tre (3!!!) texter som vederlägger dina tro, men du fortsätter med dina missuppfattningar. Du läste inte ens texterna va?

Och så har du mage att insinuera att jag skulle vara jude!?!

Jag brukar lite skämtsamt säga att somliga här skulle ha hamnat i läger i trettiotalets Tyskland. Du tillhör sannolikt den gruppen.

Var, när och hur har staten “Israels” gränser fastställts ett flertal gånger tidigare?

Nej, det menar jag inte. Vänligen läs min text en gång till. Tack på förhand.